Kutyával az úton: A kutyabarát szállodák világa

Tóth Petra Vivien (2024) Kutyával az úton: A kutyabarát szállodák világa. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Tóth_Petra_Vivien.pdf] PDF
Tóth_Petra_Vivien.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (724kB)
[thumbnail of Tóth_Petra_Vivien.zip] Archive (ZIP)
Tóth_Petra_Vivien.zip
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (43kB)
[thumbnail of TÓTH_PETRA_KVIK_BKB_TDK_Bíralat_2024.pdf] PDF
TÓTH_PETRA_KVIK_BKB_TDK_Bíralat_2024.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (382kB)
[thumbnail of Tóth_Petra_Vivien_PTE_MG.pdf] PDF
Tóth_Petra_Vivien_PTE_MG.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (265kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom fókuszában a kutyabarát szállodák és az odautazó kutyás gazdik állnak. Kutatásom indíttatása a kutyák iránti szeretetemben rejlik és az általam észlelt hiányosságok összegyűjtése és fejlesztési lehetőségek feltárása motivált. A kutatást négy fő kérdés határozta meg. Először a szolgáltatói oldalra voltam kíváncsi, hiszen itt is minden kapcsolat kétoldalú. Ennek következtében azt vizsgáltam nemzetközi és hazai források alapján, hogy milyen jelenlegi lehetőségek, és milyen fejlesztési területek vannak a szállodaiparban, amelyek elősegíthetik a kutyával érkező szállóvendégek zavartalan ott tartózkodását. Másodszor, szerettem volna megvizsgálni a gazdik neme szerint is, hogy miben tér el a gondolkodásmódjuk egy ilyen utazással kapcsolatban, illetve, hogyan vélekednek a kutyabarát szállodákról. Harmadsorban, érdekelt, hogy a 2023-ban az „Év kutyabarát szállodája” címet elnyerő szállodákban milyen szolgáltatásokban részesülnek az ott megszálló vendégek. Fontosnak tartottam körbejárni, hogy milyen lehetőségei vannak azoknak a gazdáknak, akik szeretnének utazni, de nem a kutyájukkal együtt, illetve mit tehetnek, ha az adott desztinációba nem tudnák magukkal vinni a kedvencüket. Erre vonatkozott a negyedik kutatási kérdés. A kérdéskör feltárásához több adatgyűjtési és kutatási módszert használtam. A primer kutatási módszerek egy kérdőíves felmérésre (432 értékelhető válasz alapján), 26 félig strukturált interjúra, mélyinterjúkra (7 szállodával és egy kutyapanzióval), tartalomelemzésre és megfigyelésre terjedtek ki. Az első kérdés megválaszolásához a szekunder kutatás alapját a hazai és idegen nyelvű szakirodalmi források is adják. Az elemzéshez kódolási technikát, kapcsolatvizsgálatot, az SPSS statisztikai programcsomagot használtam. Primer kutatásaimnak köszönhetően megtudtam, hogy a nők sokkal aktívabbak a kutyáikkal, nagyrészt ők szervezik ezeket az utazásokat, de a férfiak ugyanúgy részt vesznek a döntési folyamatokban. A válaszok alapján különböző célcsoportok eddigi tapasztalatai és igényei ismerhetők meg. A legérdekesebb válaszok a fejlesztési igényekre érkeztek a megkérdezettektől, amelyeket fontossági rangsorba állítottak. A mélyinterjúk alapján elmondható, hogy adódnak különbségek két eltérő, de azonos besorolású szálloda között is, de nem feltétlenül negatív irányba. Az eredményekből megismerhetjük a kutyapanziók szerepét, és megtudhatjuk, hogy minek köszönheti egy szálloda az „Év Kutyabarát Szállodája” címet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Üzleti Elemzés Módszertan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: fejlődés, kutyabarát, szállodaipar, szállodák, utazás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 11:56
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 11:56

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet