Czinki Anna Krisztina (2024) A hely, ahol felforr a levegő - A szauna üzemeltetés jellemzői Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Czinki_Anna_KVIK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
![]() |
PDF
Szerzői hozzájárulás_Czinki Anna.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
Microsoft Word
Czinki_Anna_KVIK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (17kB) |
![]() |
PDF
Czinki_Anna_Krisztina_KVIK_MM.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (94kB) |
![]() |
PDF
Czinki_Anna Krisztina_KVIK_EÉ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (158kB) |
Absztrakt (kivonat)
2005-től (szechenyifurdo.hu) napjainkig a szaunaprogramok elterjedőben vannak Magyarországon és világ szerte egyaránt. A wellness életmód térhódítása megfigyelhető és ezen belül egyre hangsúlyosabb. Több szaunát elkezdtek megtölteni rendezvényekkel/programokkal, mely több embert kezdett vonzani, akár állandó lakhelyétől távolabbra is. Okai lehetnek: egészségre gyakorolt hatás, kikapcsolódási vágy, közösségi találkozások. Jómagam szaunamesterként dolgozom több helyszínen is ezért személyes érdeklődés volt a fő motivációja a dolgozatnak. Kutatási kérdéseket négy fő részre osztottam: - Mi jellemzi a magyar szaunakultúrát és milyen összefüggése van az egészségturizmussal? - Mi a szaunaprogram és milyen szaunához kapcsolódó rendezvények vannak Budapesten? - Miben különböznek az eltérő fenntartású szaunás helyszínek? (külföldi tulajdonos, önkormányzat, belföldi magánszemély) - Milyen a területi elhelyezkedése a leglátogatottabb szaunáknak? (térképes eloszlás) A kutatás primer és szekunder adatokat is magába foglal. Primer kutatás online kérdőíves formában valósult meg, és készült interjú is (viszont csak részben fogom felhasználni őket). Szekunder forrásokat főleg angol nyelven találtam és a szaunázás egészségre gyakorolt hatásait írja le. A kutatás várható eredménye, hogy a szauna szolgáltatások fejlesztése nem generál akkora bevételt, hogy jövedelmező, önálló profitcenter legyen. Ennek ellenére ma már a wellness kötelező eleme, így amelyik szolgáltató nem használja ki ezt a lehetőséget kimarad az általa generált plusz bevételből. A szaunaprogramok olyan kiegészítő szolgáltatások, amelyek megnövelhetik az alap szolgáltatások keresletét (szállás, étel-ital, belépőjegy).
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | motiváció, szauna, szaunamester, szaunaprogram, térkép |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:55 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:55 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |