Banki összeolvadás hatása az ügyfelek pénzügyi magatartására

Kola Renáta Mária (2024) Banki összeolvadás hatása az ügyfelek pénzügyi magatartására. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Kola_Renáta_Mária_PSZK.pdf] PDF
Kola_Renáta_Mária_PSZK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (495kB)
[thumbnail of Kola_Renáta_Mária_PSZK.docx] Microsoft Word
Kola_Renáta_Mária_PSZK.docx
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (16kB)
[thumbnail of Kola Renáta Mária_BGE TDK_Szerzői hozzájárulás nyilatkozat 2024.pdf] PDF
Kola Renáta Mária_BGE TDK_Szerzői hozzájárulás nyilatkozat 2024.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (166kB)
[thumbnail of Kola Renáta.pdf] PDF
Kola Renáta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (156kB)
[thumbnail of Dolgozat_biralati_lap_Kolla Renáta Mária.pdf] PDF
Dolgozat_biralati_lap_Kolla Renáta Mária.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (461kB)

Absztrakt (kivonat)

Kola Renáta Mária Konzulens: 7. aktív félév Dr. habil. Sági JuditPénzügy és számvitel BGE PSZK BGE PSZK Banki összeolvadás hatása az ügyfelek pénzügyi magatartására A szakdolgozatom célja a banki összeolvadások hatásának vizsgálata az ügyfelek pénzügyi döntéseire. A banki fúziók kérdése különösen aktuális napjainkban, mivel Magyarországon az elmúlt években jelentős összeolvadások zajlottak le, amelyek közvetlenül érintették a pénzügyi szektort és annak ügyfeleit. A Budapest Bank, a Takarékbank és az MKB Bank közötti fúzió 2020 és 2023 között több lépésben valósult meg, és eredményeként létrejött az MBH Bank. Ez a változás új banki környezetet, szolgáltatásokat és márkát hozott létre, amely komoly hatással volt az ügyfelek mindennapi pénzügyeire. Mára azok az ügyfelek, akik korábban a három korábbi bank egyikénél végezték pénzügyeiket, már az MBH Bankban intézik ezeket a teendőket, így egy év elteltével lehetőségük volt megszokni az új banki környezetet, szolgáltatásokat és márkát. A kutatás célja annak megértése, hogy a banki összeolvadás hogyan befolyásolta az ügyfelek pénzügyi döntéseit, valamint hogyan alakította át elégedettségüket és hűségükét. Az eredmények segíthetnek jobban megérteni az ügyfelek igényeit, ami hozzájárulhat az ügyfélélmény javításához és a hűség növeléséhez. A kutatás fő kérdése: Hogyan befolyásolják a banki összeolvadások az ügyfelek pénzügyeit és hűségüket a pénzintézetek iránt? A kutatás során kvantitatív módszert alkalmaztam. Kérdőív segítségével mértem fel az ügyfelek véleményét a fúzióról, annak hatásairól, a korábbi banki szokásaikról és az új, egyesült banki környezetről. A kérdőív anonim volt, 30 kérdést tartalmazott, és négy fő témakör köré épült. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az ügyfelek számára nehézséget jelentett az összeolvadás folyamata. Azonban minden ügyfélnek más és más a megélése a fúzióval kapcsolatban, voltak, akik pozitívabban tekintenek vissza múltbeli bankjukra, azonban valakinek sokkal színvonalasabb és kedvezőbb szolgáltatásokat nyújt a már ma is ismert MBH Bank. Kutatásom eredményének bemutatása során kitérek arra is, hogy a különböző tagbankokból érkező ügyfelek hogyan élték meg az MBH Bank megalakulását.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Pénzügy Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügy és számvitel

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: banki szolgáltatás(ok), fúzió(k), összeolvadás(ok), pénzügyi magatartás, ügyfél-elégedettség
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 11:55
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 11:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet