Kola Renáta Mária (2024) Banki összeolvadás hatása az ügyfelek pénzügyi magatartására. Pénzügyi és Számviteli Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Kola_Renáta_Mária_PSZK.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (495kB) |
![]() |
Microsoft Word
Kola_Renáta_Mária_PSZK.docx Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16kB) |
![]() |
PDF
Kola Renáta Mária_BGE TDK_Szerzői hozzájárulás nyilatkozat 2024.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (166kB) |
![]() |
PDF
Kola Renáta.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (156kB) |
![]() |
PDF
Dolgozat_biralati_lap_Kolla Renáta Mária.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (461kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kola Renáta Mária Konzulens: 7. aktív félév Dr. habil. Sági JuditPénzügy és számvitel BGE PSZK BGE PSZK Banki összeolvadás hatása az ügyfelek pénzügyi magatartására A szakdolgozatom célja a banki összeolvadások hatásának vizsgálata az ügyfelek pénzügyi döntéseire. A banki fúziók kérdése különösen aktuális napjainkban, mivel Magyarországon az elmúlt években jelentős összeolvadások zajlottak le, amelyek közvetlenül érintették a pénzügyi szektort és annak ügyfeleit. A Budapest Bank, a Takarékbank és az MKB Bank közötti fúzió 2020 és 2023 között több lépésben valósult meg, és eredményeként létrejött az MBH Bank. Ez a változás új banki környezetet, szolgáltatásokat és márkát hozott létre, amely komoly hatással volt az ügyfelek mindennapi pénzügyeire. Mára azok az ügyfelek, akik korábban a három korábbi bank egyikénél végezték pénzügyeiket, már az MBH Bankban intézik ezeket a teendőket, így egy év elteltével lehetőségük volt megszokni az új banki környezetet, szolgáltatásokat és márkát. A kutatás célja annak megértése, hogy a banki összeolvadás hogyan befolyásolta az ügyfelek pénzügyi döntéseit, valamint hogyan alakította át elégedettségüket és hűségükét. Az eredmények segíthetnek jobban megérteni az ügyfelek igényeit, ami hozzájárulhat az ügyfélélmény javításához és a hűség növeléséhez. A kutatás fő kérdése: Hogyan befolyásolják a banki összeolvadások az ügyfelek pénzügyeit és hűségüket a pénzintézetek iránt? A kutatás során kvantitatív módszert alkalmaztam. Kérdőív segítségével mértem fel az ügyfelek véleményét a fúzióról, annak hatásairól, a korábbi banki szokásaikról és az új, egyesült banki környezetről. A kérdőív anonim volt, 30 kérdést tartalmazott, és négy fő témakör köré épült. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy az ügyfelek számára nehézséget jelentett az összeolvadás folyamata. Azonban minden ügyfélnek más és más a megélése a fúzióval kapcsolatban, voltak, akik pozitívabban tekintenek vissza múltbeli bankjukra, azonban valakinek sokkal színvonalasabb és kedvezőbb szolgáltatásokat nyújt a már ma is ismert MBH Bank. Kutatásom eredményének bemutatása során kitérek arra is, hogy a különböző tagbankokból érkező ügyfelek hogyan élték meg az MBH Bank megalakulását.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Pénzügy Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | banki szolgáltatás(ok), fúzió(k), összeolvadás(ok), pénzügyi magatartás, ügyfél-elégedettség |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:55 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:55 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |