Gubényi Boglárka (2024) Az ellátási lánc menedzsment és az információs aszimmetria kapcsolata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)
![]() |
PDF
Az ellátási lánc menedzsment és az információs aszimmetria kapcsolata.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
rezumé.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (110kB) |
![]() |
PDF
Gubényi_Boglárka_05_Dolgozat_biralati_lap_2024_HU ÚJ LOGO.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (116kB) |
![]() |
PDF
Gubényi Boglárka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (403kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjaink komplex üzleti világa olyan innovatív eszközöket követel meg, amelyek képesek kezelni a dinamikus vállalati környezetet, a fokozódó versenyt, a fogyasztói igények változékonyságát és a környezet-, társdalami fenntarthatósági követelményeket a jogszabályi és a társadalmi oldalról. Az ellátási lánc értelmezhető egy több vállalaton átívelő értékteremtési folyamatként, melynek végső célja a fogyasztói szükségletek kielégítése. Az adott terméktől függően megkülönböztethetünk hatékony és rugalmas ellátási láncot. Az ellátási lánc koordinációja, irányítása jelenti az ellátási lánc menedzsmentet. Az ellátási lánc menedzsment fogalmát a menedzsment filozófia, a filozófia gyakorlatba való átültetése, valamit a menedzsment folyamatok gyűjteménye alkotja. Az ellátási lánc menedzsment döntések meghozásakor a kockázat, a változás és a versenyelőny tényezőket kell mérlegelni, melyek alapjaiban határozzák meg a vállalat eredményességét. Az ellátási lánc menedzsment alkalmazási módjai a funkcionális és a szervezeti terület, melyek rávilágítanak a vállalaton belüli funkciók és az ellátási lánc egészében résztvevő vállalatok közötti folyamatok összehangolására. Az ellátási lánc szereplői sokfélék lehetnek, a köztük lévő viszonyokat a kompetitív előnyök és stratégiák határozzák meg. A helyes irányvonalak kijelölése érdekében tisztában kell lenni az aktuális trendekkel. A 21. századi trendek közé tartozik például a globalizáció, a digitalizáció, a fenntarthatóság és az élesedő verseny. Az információs aszimmetria egy piaci kudarc, ami veszélyezteti a gazdaságilag és társadalmilag hatékony végkimenetel elérését. Az ellátási lánc menedzsment szempontjából azért fontos ezzel foglalkozni, mert a többszereplős rendszerekben, hálózatokban az információ nagy értéket képvisel. Egy nemzetközi vegyipari cég esettanulmányain keresztül alátámasztható az információs aszimmetria fontossága a vállalatok folyamataiban. A következtetések alapján megfogalmazhatók a fejlődési irányvonalak, valamint felrajzolható a vállalat stratégiai helyzetképe.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | TDK dolgozat |
---|---|
Kulcsszavak: | ellátási lánc, esettanulmány, információs aszimmetria, készletezési döntések, logisztika, teljesítmény optimalizálása |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Szep. 23. 11:55 |
Utolsó módosítás: | 2025. Szep. 23. 11:55 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |