Az ellátási lánc menedzsment és az információs aszimmetria kapcsolata

Gubényi Boglárka (2024) Az ellátási lánc menedzsment és az információs aszimmetria kapcsolata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Az ellátási lánc menedzsment és az információs aszimmetria kapcsolata.pdf] PDF
Az ellátási lánc menedzsment és az információs aszimmetria kapcsolata.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of rezumé.pdf] PDF
rezumé.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (110kB)
[thumbnail of Gubényi_Boglárka_05_Dolgozat_biralati_lap_2024_HU ÚJ LOGO.pdf] PDF
Gubényi_Boglárka_05_Dolgozat_biralati_lap_2024_HU ÚJ LOGO.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (116kB)
[thumbnail of Gubényi Boglárka.pdf] PDF
Gubényi Boglárka.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (403kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjaink komplex üzleti világa olyan innovatív eszközöket követel meg, amelyek képesek kezelni a dinamikus vállalati környezetet, a fokozódó versenyt, a fogyasztói igények változékonyságát és a környezet-, társdalami fenntarthatósági követelményeket a jogszabályi és a társadalmi oldalról. Az ellátási lánc értelmezhető egy több vállalaton átívelő értékteremtési folyamatként, melynek végső célja a fogyasztói szükségletek kielégítése. Az adott terméktől függően megkülönböztethetünk hatékony és rugalmas ellátási láncot. Az ellátási lánc koordinációja, irányítása jelenti az ellátási lánc menedzsmentet. Az ellátási lánc menedzsment fogalmát a menedzsment filozófia, a filozófia gyakorlatba való átültetése, valamit a menedzsment folyamatok gyűjteménye alkotja. Az ellátási lánc menedzsment döntések meghozásakor a kockázat, a változás és a versenyelőny tényezőket kell mérlegelni, melyek alapjaiban határozzák meg a vállalat eredményességét. Az ellátási lánc menedzsment alkalmazási módjai a funkcionális és a szervezeti terület, melyek rávilágítanak a vállalaton belüli funkciók és az ellátási lánc egészében résztvevő vállalatok közötti folyamatok összehangolására. Az ellátási lánc szereplői sokfélék lehetnek, a köztük lévő viszonyokat a kompetitív előnyök és stratégiák határozzák meg. A helyes irányvonalak kijelölése érdekében tisztában kell lenni az aktuális trendekkel. A 21. századi trendek közé tartozik például a globalizáció, a digitalizáció, a fenntarthatóság és az élesedő verseny. Az információs aszimmetria egy piaci kudarc, ami veszélyezteti a gazdaságilag és társadalmilag hatékony végkimenetel elérését. Az ellátási lánc menedzsment szempontjából azért fontos ezzel foglalkozni, mert a többszereplős rendszerekben, hálózatokban az információ nagy értéket képvisel. Egy nemzetközi vegyipari cég esettanulmányain keresztül alátámasztható az információs aszimmetria fontossága a vállalatok folyamataiban. A következtetések alapján megfogalmazhatók a fejlődési irányvonalak, valamint felrajzolható a vállalat stratégiai helyzetképe.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Ellátásilánc-menedzsment

Mű típusa: TDK dolgozat
Kulcsszavak: ellátási lánc, esettanulmány, információs aszimmetria, készletezési döntések, logisztika, teljesítmény optimalizálása
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Szep. 23. 11:55
Utolsó módosítás: 2025. Szep. 23. 11:55

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet