Induló vállalkozások a vendéglátásban: a siker feltételei egy brunchozó példáján keresztül

Kohlmann Levente (2025) Induló vállalkozások a vendéglátásban: a siker feltételei egy brunchozó példáján keresztül. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Kohlmann_Levente_B865QR.pdf] PDF
Kohlmann_Levente_B865QR.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Kohlmann_Levente.pdf] PDF
BA_O_Kohlmann_Levente.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (73kB)
[thumbnail of BA_B_Kohlmann Levente.pdf] PDF
BA_B_Kohlmann Levente.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (121kB)
[thumbnail of Kohlmann Levente_PSZ_induló brunchozó.pdf] PDF
Kohlmann Levente_PSZ_induló brunchozó.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (183kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat célja egy budapesti brunch étterem indításának lehetőségeit vizsgálni, különös tekintettel a piaci igényekre, az üzleti tervezés kulcslépéseire és a pénzügyi modellezés – különösen a cash-flow tervezés – szerepére. A vállalkozás célcsoportját elsősorban egy irodaház dolgozói alkotják, akik számára a gyors, kényelmes, mégis minőségi étkezési lehetőségek iránt egyre nagyobb kereslet mutatkozik. A dolgozatban elméleti háttérként bemutatásra kerülnek a mikro-, kis- és középvállalkozásokra vonatkozó alapfogalmak, az induló vállalkozások sajátosságai, a cégalapítás menete, valamint a vállalkozásindításhoz szükséges pénzügyi, jogi és stratégiai alapok. Kiemelt hangsúlyt kap az üzleti terv szerepe, amely nemcsak a vállalkozás működésének tervezhetőségét biztosítja, hanem elengedhetetlen eszköz a külső források bevonásához is. A kutatási szakaszban primer és szekunder módszerekkel dolgoztam. A primer kutatás során három vendéglátóipari vállalkozóval készítettem strukturált interjút, valamint egy 223 fő által kitöltött online kérdőívet is elemeztem, amely a potenciális vendégkör fogyasztói szokásait, igényeit és árérzékenységét mérte fel. A szekunder kutatás keretében hazai és nemzetközi szakirodalmakat dolgoztam fel, különös figyelmet fordítva a vendéglátás aktuális trendjeire, a finanszírozási lehetőségekre és a kisvállalkozások előtt álló kihívásokra. Az eredmények alapján elmondható, hogy a célcsoport részéről jelentős kereslet mutatkozik a brunch jellegű étkezések iránt, különösen olyan környezetben, ahol gyorsaság, egészségesség és élményfaktor is jelen van. A kutatás rávilágított arra is, hogy a fogyasztók számára elsődleges szempont az étel minősége és ízvilága, amelyet az ár-érték arány, a hangulat és a szolgáltatás színvonala követ. A pénzügyi tervezés során különféle forgatókönyveket vázoltam fel – pesszimista, realista és optimista – a cash-flow modellek segítségével, figyelembe véve a beruházási, működési és marketingköltségeket. A számítások igazolják, hogy egy megfelelően előkészített vállalkozás esetén – különösen tudatos piackutatással és pénzügyi modellezéssel – reális esély nyílik a fenntartható működésre és a hosszú távú sikerre. Összességében a dolgozat azt kívánja igazolni, hogy egy induló vendéglátóipari vállalkozás esetében elengedhetetlen a stratégiai gondolkodás és a több szinten megvalósított tudatos tervezés. A dolgozat modellként is szolgálhat más, hasonló profilú kezdő vállalkozók számára, akik a bizonytalan gazdasági környezet ellenére szeretnének stabil alapokon nyugvó, sikeres üzletet indítani.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Pénzügy Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Pénzügy és számvitel

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Brunch, finanszírozás, induló vállalkozás, piackutatás, tervezés
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Júl. 18. 10:08
Utolsó módosítás: 2025. Júl. 18. 10:08

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet