Az infuenszer marketing bizalom építő és romboló hatása a vendéglátó szektorban egy konkrét vendéglátóipari vállalkozás példáján

Udvardi Dalma Dorina (2024) Az infuenszer marketing bizalom építő és romboló hatása a vendéglátó szektorban egy konkrét vendéglátóipari vállalkozás példáján. Pénzügyi és Számviteli Kar.

[thumbnail of Udvardi_Dalma_Dorina_R9904I.pdf] PDF
Udvardi_Dalma_Dorina_R9904I.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA_O_Udvardi_Dalma_Dorina.pdf] PDF
BA_O_Udvardi_Dalma_Dorina.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (199kB)
[thumbnail of UdvardiDalmaDorina.pdf] PDF
UdvardiDalmaDorina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (210kB)
[thumbnail of PTD-szakdolgozat értékelés.pdf] PDF
PTD-szakdolgozat értékelés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (143kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat címe az influenszer marketing bizalomépítő és romboló hatása a vendéglátó szektorban egy konkrét vendéglátóipari vállalkozás példáján volt. A dolgozatom célja volt egy átfogó elemzést elvégezni mely segítségével jobban megtudom érteni az influenszer marketing hatását és segítségül szolgálhatok a vállalkozás számára ebben a témában. Ezt egy kétágú kutatással valósítottam meg. A témámat egyrészt megközelítettem egy empirikus megkérdezéssel, illetve egy mélyreható versenytárselemzéssel. Fő kutatási kérdéseimmel az influenszer reklámok közvetlen hatását vizsgáltam a felhasználókon. Kíváncsi voltam, hogy a reklámok pozitív vagy negatív hatást váltanak-e ki. A primer kutatás és a belső kutatás eredményei azt mutatják, hogy az influenszer marketing sikerességének a legnagyobb faktora a bizalomban van. A cél, hogy létrejöjjön egy olyan együttműködés ami önmagában autentikus az influenszer és a közölt tartalom között. Ha a tartalom nem hat az influenszer oldalán keresztül őszintének, akkor nagyobb eséllyel részesül negatív fogadtatásban a követők részéről. Összességében a kulcs az igényes influenszerek és a jól kivitelezett és kreatívan beépített tartalmakon van. A kutatásban vizsgált Japanika Sushi Bárral való együttműködések alapvetően felkeltették a követők érdeklődését, viszont egyöntetűen kijelenthető, hogy az influenszer reklám önmagában nem elég arra, hogy a célközönséget bevonzza. Figyelmet odairányítja az oldalakra, ami után a döntő többsége a vásárlóknak a saját benyomása alapján dönt. Így tehát az influenszer marketing egy nagyon jó módszer a forgalom növelésére, viszont nem elegendő csak erre támaszkodni. Összességében az influenszer marketing piaca várhatóan egyre több lehetőséget fog biztosítani a marketing számára, így érdemes tovább kutatni és vállalkozásoknak is individuális kutatásokat csinálni a hatásának visszacsatolására.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Pénzügyi és Számviteli Kar

Tanszék

Menedzsment és Vállalkozás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Gazdálkodási és menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: influenszer, kutatás, marketing, reklám, vendéglátás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Júl. 18. 09:38
Utolsó módosítás: 2025. Júl. 18. 09:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet