Jenei György (2024) Hazai nonprofit szervezetek marketing tevékenységének bemutatása eseti példák alapján. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Hazai nonprofit szervezetek marketing tevékenységének bemutatása eseti példák alapján2.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Sarkadi_Jenei_György.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (207kB) |
![]() |
PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_Szendrődy_Jenei_György.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (195kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom bevezetőjében rá szeretnék világítani, miért a hazai kis és közepes nonprofit szervezetek marketing tevékenységének vizsgálata témát választottam, és miért tartom a témát relevánsnak és fontosnak. Több korábbi hazai kutatás készült a nonprofit szektorral kapcsolatban, azonban közülük csak kevés tartalmazza a friss információkat és az aktuális kihívásokat. A szakdolgozatom keretében célom e hiányosságokat pótolni és naprakészen bemutatni a hazai kis és közepes nonprofit szervezetek marketingtevékenységének jellemzőit és jelentőségét. A hazai gazdaságban a nonprofit szektor jelentős szerepet játszik, hiszen 2020-ban a bruttó hazai termék (GDP) 5,4%-át (KSH, 2020) tette ki. Ez a tény rámutat a nonprofit szervezetek gazdasági súlyára, és indokolja a szektorral kapcsolatos kutatások elengedhetetlen jelentőségét. Végül egyéni vonatkozásban, szeretném elmondani, hogy mint marketing gyakornok, dolgozom a KézenFogva Alapítványnál, ami egy 30 éve működő nonprofit civil szervezet. Itt, a 30 év alatt, nagyon sok releváns marketing anyag halmozódott fel, és úgy vélem, hogy a szakdolgozattal kapcsolatban, végre, lehetőségem lesz feldolgozni. Ezen tények együttesen támasztják alá a választott téma relevanciáját, valamint indokolják közelebből történő vizsgálatát. Az egyéni helyzetem segíthet abban, hogy a kutatásom valós adatokon alapuljon, és az eredmények hozzájáruljanak a nonprofit szektor hatékonyabb működéséhez. A kutatásom célja, hogy részletesen megvizsgáljam a hazai kis- és közepes nonprofit szervezetek marketingtevékenységét, és feltárjam jellemzőit és jelentőségét. Ezenfelül, hogy pótoljam az eddigi hazai kutatások hiányosságait, itt elsősorban az elmúlt évek során a nagymértékű digitalizációból fakadó újításokra, és ezek által létrejött új kihívásokra gondolok. Ezen faktorok megvizsgálása és a pótlása által szeretném elősegíteni egy átfogó kép kialakítását a marketingtevékenység módszereiről, kihívásairól és változásairól a nonprofit szektorban. A kutatásom eredményei alapján szakmai irányelveket és ajánlásokat kívánok megfogalmazni, hogy ez által is segítsem a nonprofit szervezetek hatékonyabb és fenntarthatóbb marketingstratégiáját. 4 Az egyéni vonatkozásból eredő tapasztalatok felhasználásával a kutatásom célja, hogy a KézenFogva Alapítvány marketingmunkáját is bevonjam, és ezen keresztül konkrét esettanulmányok és példák révén gazdagítsam a kutatás eredményeit. A kutatás eredményei azért születnek, hogy hozzájáruljanak a hazai kis és közepes nonprofit szervezetek hatékonyabb működéséhez. Az új ismeretek és ajánlások segíthetik ezeket a szervezeteket, hogy mélyebben megértsék és gyakorlatban is felhasználhassák kutatásom eredményeit a marketingtevékenységük optimalizálásához. A fentiekre építve a vizsgálatokat irányító két legfőbb kutatási kérdés a következő: Mi jellemző a hazai nonprofit szervezetek marketingtevékenységére jelenleg? Ezt a kutatási kérdést, amiatt tartom fontosnak, mivel így egy átfogó pillanatképet tudok rögtön felvázolni, ami a szakdolgozat vázaként fog későbbiekben funkcionálni. Hogyan lehet integrálni a marketinget a hazai nonprofit szervezetekhez? Ehhez kapcsolódóan a következő feltételezéseknek szeretnék a kutatásom során utánajárni: - - - Hazai nonprofit szervezeteknek bizonyos marketing mintákat érdemes követni. Forprofitra és nonprofitra vonatkozó marketing stratégiákat közösen kell alkalmazni, hogy sikeres legyen a szervezet. Szoros együttműködés szükséges a forprofit vállalatokkal, mivel ez mind a nonprofit szervezet mind a forprofit szervezet számára előnyös. A szakdolgozatom elkészítéséhez alkalmazott módszertanként a kvalitatív adatgyűjtést választottam, és 7 hazai nonprofit szervezet, továbbá 2 forprofit vállalat vezetőjével készítettem interjút. Az interjúkat hangfelvételen rögzítettem, és az elhangzottakat felhasználom a szakdolgozatomban. Ezenfelül konkrét esettanulmányokkal gazdagítom, ami úgyszintén az interjúk során hangzottak el. A kvalitatív adatokat tematikus elemzésnek vetem alá, csoportosítom az interjúk során rögzített információkat, hogy elősegítsem az átfogóbb megértést. A kutatás várhatóan meghatározza a hazai nonprofit szervezetek aktuális marketingtrendjeit, segít a forprofit szektor és nonprofit szervezetek együttmüködésének mélyebb megismerésében, és bemutatja a nonprofit szervezetek sikeres marketing gyakorlatát. A kutatás jelentőségét az adatok relevanciája és a szervezeteknek nyújtott gyakorlati segítség teszi ki. A kutatás eredményei hasznosulhatnak más nonprofit szervezetek számára, segítve őket hatékonyabb marketingstratégiák kialakításában a jövőben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, direkt marketing, nonbusiness marketing, nonprofit szektor, nonprofit szervezet(ek) |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 12:12 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 12:12 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |