A közösségi média használata napjainkban és a GEOX vállalati taktikái a közösségi médiában

Likker Boglárka (2024) A közösségi média használata napjainkban és a GEOX vállalati taktikái a közösségi médiában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Likker Boglárka_DU454X.pdf] PDF
Szakdolgozat_Likker Boglárka_DU454X.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Likker Boglárka BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Likker Boglárka BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (232kB)
[thumbnail of Likker Boglárka__külső.pdf] PDF
Likker Boglárka__külső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (196kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatomban a közösségi média használatának és a Geox márka ismertségének összefüggéseit és hatásait vizsgáltam. Az elmúlt évtizedekben a digitális forradalom és az internet térnyerése alapvető változásokat hozott mind a fogyasztói viselkedésben, mind a marketingstratégiákban. A közösségi média platformok, mint például a Facebook, Instagram, Pinterest, TikTok és YouTube, központi szerepet töltenek be a márkák kommunikációs és marketingtevékenységeiben, és meghatározóak a vásárlói döntésekben. Az elemzésem során elsősorban azt vizsgáltam, hogy a Geox hogyan használja ezeket a platformokat a márkaépítés és a fogyasztókkal való kommunikáció terén, különös tekintettel a magyarországi piacra. Bár a Geox magyarországi vállalata nem mutat olyan aktív jelenlétet a közösségi média felületeken, mint a cég nagyvállalati szinten. A nagyvállalat naponta használja ezeket a platformokat, és interaktív kapcsolatot tart fenn a fogyasztókkal. A szakdolgozat részeként fontos volt, hogy megemlítsem a logisztikai információkat, kitérve az értékesítési csatornákra a marketingben és ezek tervezésére és integrálására, valamint az értékesítési út szélességére. Elemzésemben bemutattam a Geox által alkalmazott értékesítési csatornákat és azok jellemzőit, valamint a logisztikai folyamatokat az áruk szállításától a végfelhasználóhoz. Részletesen tárgyaltam a Geox cég és márkájának történetét, bemutatva annak fejlődését és kiemelkedő jellemzőit. Emellett kitértem a Covid-19 járvány hatásaira is, az árbevételre gyakorolt hatások elemzésével és annak bemutatásával, hogy hogyan alakította át ez a válság a vállalat üzleti tevékenységét és eredményeit. A versenytársak elemzése is fontos részét képezte a dolgozatnak, ahol megvizsgáltam más cipőgyártó vállalatokat, azok piaci részesedését, termékeik jellemzőit és marketingstratégiáit. Ezek az összehasonlítások lehetővé tették számomra, hogy jobban megérthessem a Geox versenyképességét a piacon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: árbevétel(ek), eladás - értékesítés, internet, közösségi oldalak, marketingkommunikáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 12:12
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 12:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet