A közösségi médiák szerepe, hasznossága és használatának lehetőségei a vállalati stratégiákban

Széphelyi Tamás (2024) A közösségi médiák szerepe, hasznossága és használatának lehetőségei a vállalati stratégiákban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Széphelyi Tamás projektmunka.pdf] PDF
Széphelyi Tamás projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (926kB)
[thumbnail of Széphelyi Tamás foszk.pdf] PDF
Széphelyi Tamás foszk.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (193kB)

Absztrakt (kivonat)

A projektmunka elsődleges célja, bemutatni milyen lehetőségek rejlenek a közösségi médiában. Mivel a közösségi média egyre nagyobb teret nyer magának és már nem csak egy egyszerű közösségi hálóról beszélhetünk, hanem már az üzleti világba is bekapcsolódó online térről, ami segíthet a cégeknek az értékesítésben és az ügyfélkapcsolati menedzselésben, pontosabban a fejlődésben, éppen ezért izgalmasnak tartottam feltárni a témában rejlő ismereteket/tapasztalatokat.A dolgozatom szakirodalmi áttekintése során fontosnak találtam ismertetni kezdetben a marketing, online marketing fogalmait, hogy meglegyenek az alap információk és hogy egy átláthatóbb képet tudjak adni. Majd a legfontosabb közösségi média felületeknek a jellemzőit ismertettem, amelyek a TEF szemszögéből is relevánsak lehetnek. Ezek nem más oldalak voltak, mint a: Facebook, Instagram, TikTok, YouTube. Legvégső soron pedig bemutattam a TEF-et, mint nonprofit vállalat, akik a hátrányos helyzetű embereken segítenek, beleértve a roma nemzetiséget. Miután végeztem a bemutatással, elkezdtem a TEF közösségi média jelenlétét elemezni.Szekunder kutatásom a TEF Facebook és YouTube oldalának az elemzéséből tevődött. Kiderült, hogy jelenleg csak a Facebookon aktívak a közösségi média felületeken, amin szintén van még mit fejleszteni, azt leszámítva, hogy más közösségi média oldalakon sincsenek jelen. Azonban a projektmunkám elkezdése előtt egy pár hónappal kezdődött meg az átszervezés a TEF kommunikációs osztályán, ami sok mindent befolyásolt.Primer kutatásom során egy mélyinterjút készítettem a kommunikációs osztály vezetőjével, Fülepi Henriettával. Arra kerestem a választ, hogy a TEF mennyire használja ki a közösségi média adta lehetőségeket, illetve mik azok a szegmensek, amiken változtatni/fejleszteni akarnak. A végeredmény során kiderült, hogy a TEF nagyon kis részét használja ki a közösségi médiának, ugyanis csak a Facebookon vannak jelen. Továbbá kiderült, hogy nem rendelkeznek tartalom stratégiával és nem is végeznek piackutatást, csupán ad hoc jelleggel posztolnak, mindig az aktuális hírekről, eredményekről. A fejlődés irányába meg van a hajlandóság pl. a tervek között szerepel a LinkedIn elindítása és elhangzott a Facebook oldaluknak a restaurálása, tovább fejlesztése.A közösségi médiában vállalati oldalról a cél, hogy egy nagyobb betekintést nyerjünk az emberek számára, hogy mivel foglalkozik a vállalat, megismerjék a fő marketing üzenetét és mellette az ügyfélkapcsolati menedzsment erősítésére is van lehetőség, amit sokkal közelebbi érzésként tudunk elhozni a jövendőbeli ügyfelek fejében. Képes lehet a vállalat akár úgy kommunikálni az ügyféllel az online platformon, mintha a legjobb barátok lennének. Éppen ezért tartom fontosnak, hogyha lehet, akkor minél több platformon legyen jelen az adott vállalat, addig a pontig, amíg konzisztens tud maradni a posztolásban. Továbbiakban elhanyagolhatatlannak tartom a piackutatás elkészítését és a tartalom stratégiát, amiknek a segítségével még szerethetőbbé tehetjük vállalatunkat.Tehát összességében azt gondolom, hogy a TEF le van maradva a közösségi médiák kihasználtságát illetően. Amennyiben elindítaná azokat a közösségi médiákat, melyeket felsoroltam, robbanásszerű növekedésben lenne részük.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: közösségi média, lehetőség, marketing, nonprofit szervezet(ek), online marketing, TEF
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 12:12
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 12:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet