A pozicionálás folyamata, annak hatása a fogyasztókra

Nagy Dominik Ármin (2024) A pozicionálás folyamata, annak hatása a fogyasztókra. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szakdolgozat A pozicionálás folyamata, annak hatása a fogyasztókra .pdf] PDF
Szakdolgozat A pozicionálás folyamata, annak hatása a fogyasztókra .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (929kB)
[thumbnail of KM FOSZK bírálati lap Nagy Dominik Ármin.pdf] PDF
KM FOSZK bírálati lap Nagy Dominik Ármin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (235kB)

Absztrakt (kivonat)

AbsztraktA jelen szakdolgozat a marketingstratégiák és a digitális átalakulás összefüggéseit vizsgálja, különös tekintettel a pozicionálási folyamatokra és azok fogyasztói magatartásra gyakorolt hatásaira. A tanulmány alapvetően a Bosch vállalat marketingstratégiáit elemezte, melynek során a Szegmentálás, Célcsoport-meghatározás és Pozicionálás (STP) modell került fókuszba. A kutatás során alkalmazott módszertan a primer adatgyűjtést és a szekunder forrásokból történő irodalomkutatást ötvözte, így biztosítva a téma átfogó vizsgálatát.A vizsgálatok során kiderült, hogy a digitális átalakulás jelentős hatást gyakorol a marketingstratégiákra, különösen az STP modellre. A digitális eszközök, mint a közösségi média és az adatelemzés, lehetővé tették a piacok pontosabb szegmentálását és a célzottabb ügyfélközpontú kommunikációt. A szakdolgozat rámutatott a digitális marketing technikák és a hagyományos marketing megközelítések összehangolásának fontosságára a hatékony pozicionálás érdekében.Az eredmények azt sugallják, hogy a vállalatoknak dinamikusan kell alkalmazkodniuk a digitális átalakulás által hozott változásokhoz, hogy fenntarthassák relevanciájukat és versenyképességüket a gyorsan változó piacon. A kutatás azt is alátámasztja, hogy a digitális átalakulás nem csupán technológiai kérdés, hanem szélesebb körű stratégiai megfontolásokat igényel, amelyek a fogyasztói magatartás mélyebb megértésére és a piaci igények hatékonyabb kiszolgálására összpontosítanak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: célcsoportképzés, fogyasztói csoportok, fogyasztói igények, marketing, marketingkutatás, piaci szegmentáció, pozícionálás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 12:12
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 12:12

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet