Autóvásárlási Szokások Vizsgálata Az Elektromos Autók Elterjedésével

Balsay András (2024) Autóvásárlási Szokások Vizsgálata Az Elektromos Autók Elterjedésével. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Balsay András - Szakdolgozat.pdf] PDF
Balsay András - Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kulsobiralat-BalsayAndras.pdf] PDF
Kulsobiralat-BalsayAndras.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (311kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Balsay_András_Kovács_A.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Balsay_András_Kovács_A.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (204kB)

Absztrakt (kivonat)

A jelenlegi állás szerint 2035-ben nem értékesíthető belső égésű motorral szerelt autó Az Európai Unió rendelete szerint. Ugyan az időpont még több mint egy évtizedre van, azonban a hatásait már most is érzékelhetjük. Az elektromos autók reneszánsza nemcsak technológiai áttörést eredményezett, hanem új vásárlási szokásokat alakított ki. A gépjárműipar átalakulásával járó kihívások és lehetőségek egyaránt megkérdőjelezik az autógyártók hagyományos üzleti modelljeit. Az elkötelezettség a fenntarthatóság iránt új gyártási folyamatokat és technológiákat kíván meg, ami a fogyasztókra is hatással van. A fenntarthatóság iránti igény fokozatosan növekszik, azonban a gyártói infrastrukturális oldalról, komolyabb akadályokba is ütközhetünk, amelynek következményeit a fogyasztók fogják átélni. A szemünk előtt rendeződik át a gépjármű piac, mind fogyasztói, mind gyártói oldalról. Szakdolgozatomba óriási lelkesedéssel vágok bele, mivel az autók iránti szeretetem már egészen kiskoromtól kezdve megvolt, és mindig is érdekelt az autóipar, illetve a mögöttük húzódó technológia, így ez a téma számomra kifejezetten fontos. Egy olyan változásnak vagyunk a szemtanúi, amely a világ egyik legnagyobb iparágát érinti, és ezzel együtt a hétköznapi életünkre is kihatással lehet. Az elektromos autók elterjedése felé vezető út tele van kihívásokkal és kételyekkel, és azt, hogy ezt hogyan tudják megugrani a gyártók, kifejezetten érdekes és példamutató lehet a társadalmunk számára, mivel ezeknek az autógyártóknak egy olyan globális problémát kell mérsékelniük a lehető legjobb tudásuk szerint, ami nem hétköznapi, és igencsak nagy hatással van a környezetünkre. Szakdolgozatom célja, hogy kiderítsem, készen állnak-e erre a nagy változásra az autó gyártók, illetve, hogy hogyan befolyásolja a termékpaletták átalakulása a fogyasztók viselkedését. A fogyasztói magatartásokat befolyásoló tényezőknek a feltárása után, az elektromos autó piacot elemezve egy átfogó képet szeretnék kapni, hogy az emberek hogyan élik meg ezt az átalakulást, mennyire használjak ki az újdonsült technológiának az előnyeit, illetve meg szeretném ismerni azokat a hátrányokat is, amelyek befolyásolják a vásárlás döntését egy olyan termékkel kapcsolatban, ami sokak szerint az emberiség egyik legjobb találmánya. Az autó, ami igen hosszú ideig szolgálja a tulajdonosát, más vásárlási motivációkat követel, és egy ilyen mértékű technológiai változás már megrögzött szokásokat válthat fel. Ezeket a fogyasztói magatartásokat kérdőívekben szerzett adatok alapján, illetve egy interjú segítségével szeretném 6 megérteni, amelyet egy autókereskedővel fogok elvégezni. A kutatásommal kapcsolatban azt a hipotézist állítottam fel, hogy egy mostani elektromos autó még igencsak kiváltságos technológiának számít, és közel sem olyan környezetbarát az életciklusa, mint ahogy azt az átlag felhasználó feltételezi. Jelenleg csak egy szűkebb vásárlói réteg engedheti meg magának, olyan feltételekkel, ami megköveteli a háztartásban lévő több gépjárműnek a tulajdonlását is, mivel a jelenlegi kompromisszumokkal állításom szerint, még nem tud egy elektromos autó olyan szinten kiszolgálni egy háztartást, ahogy egy hagyományos belsőégésű autó. Ezeket a feltevéseket szeretném elsősorban a dolgozatomban alátámasztani, vagy éppen cáfolni szekunder adatokkal, illetve a primer kutatásommal, a lehető legjobb tudásom szerint.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóértékesítés, autóipar, autókereskedelem, befolyásolás, vásárlási szokás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 12:11
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 12:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet