A Hollander 2000 KFT értékesítési stratégia elemzése és terjeszkedése

Borbély Bence Erik (2024) A Hollander 2000 KFT értékesítési stratégia elemzése és terjeszkedése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of A Hollander 2000 KFT értékesítési stratégia elemzése és terjeszkedése.pdf] PDF
A Hollander 2000 KFT értékesítési stratégia elemzése és terjeszkedése.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Borbely_Bence_Erik_BA_KM_magyar_birálati_lap_BELSO.pdf] PDF
Borbely_Bence_Erik_BA_KM_magyar_birálati_lap_BELSO.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (212kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_BorbélyBence.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ_BorbélyBence.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (202kB)

Absztrakt (kivonat)

Köszönhetően az elmúlt 25 esztendőben folyamatos innovációk bevezetése és a vállalat dolgozóinak elkötelezett munkájának köszönhetően kialakult egy olyan brand, amely képes bátran fellépni egy új piacon. Megvizsgáltam a Hollander 2000 Kft.-t SWOT, BCG, valamint STEEP analízis használatával, az elemzéseim célja, hogy megvizsgáljam a vállalat jövőbeli növekedésének és terjeszkedésének lehetőségeit, jelenlegi helyzetét. A BCG analízis segítségével megállapítottam, hogy a Hollandernél a jakuzzik és szaunák értékesítése felesleges, ugyanis a cég számára ezek a termékek a döglött kutyák csoportjába tartoznak. Termékfejlesztési szempontból eredménytelennek találom ezeknek a termékének a forgalmazását, ugyanis a kimondottan ezekre a termékekre specializálódott cégek előnyt élveznek a Hollenderrel szemben. A SWOT analízis eredményeképpen arra a következtetésre jutottam, hogy bár a cégnek vannak gyengeségei és veszélyei, de ezek eltörpülnek az erősségei és lehetőségei mellett. A cég fejlesztésére számos felvetésem van, ilyen például az RFID chip bevezetése, a virtuális tervezés megvalósítása, a marketing fellendítése vagy a cég terjeszkedése. A STEEP analízis segítségével elemeztem a cég további terjeszkedésének körülményeit és lehetőségeit. Ezeket megvizsgálva, arra a következtetésre jutottam, hogy bár terjeszkedés szempontjából Veszprém több előnyt élvez, mégis Dunaújváros lenne ideálisabb a Hollander számára. Dunaújvárosban és Veszprémben is megvizsgáltam a béreket, a demográfiát, épületek/épületbérlési árakat, elhelyezkedésüket és a helyi versenytársakat azzal kapcsolatban, hogy mennyire lenne nehéz új szereplőként a helyi piacra lépnie a cégnek. Ki szeretném emelni, hogy mind a kettő városban akadnak előnyök és hátrányok a terjeszkedéssel kapcsolatban. Annak ellenére, hogy számos kutatás és eredmény is Veszprém mellett érvel, de a telített piac és a magas ingatlanárak igencsak befolyásoló tényezők egy újabb telephely létesítése során. Ezért a vezetőség és az én szubjektív véleményem szerint is inkább Dunaújvárosba lenne érdemes terjeszkedni, ugyanis kevesebb a versenytárs és ebben a városban még nem forgalmazott termékekkel tudna indulni a vállalat. Ezen a piacon ugyanazt a stratégiát kellene megvalósítani, amellyel maga a vállalat 25 évvel ezelőtt indult, egy termékcsoportra összpontosítva, amely az épületgépészet lenne. Olyan probléma, amely megfelelő megerősítéssel és a cég jobb megismerésével megoldható a termékcsoport folyamatos bővítésével, hogy ugyanolyan termékpalettával rendelkezzen, mint a móri vagy székesfehérvári üzletek. Ennek oka, hogy Dunaújvárosban nagyon erősek a szaniteráru-forgalmazók, akikkel kezdetben nagyon nehéz lenne versenyezni, hiszen a Hollander 2000 Kft. is forgalmazna szinte azonos termékeket. Végezetül szeretném hangsúlyozni, hogy a bővítéssel kapcsolatos kutatásaim elméleti szinten is hatékonyak lehetnek. Feltételezéseimet megerősítik a STEEP, SWOT és BCG elemzések, amelyeket szakdolgozatom írása során tanulmányoztam.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: BCG mátrix, cégstratégia, értékesítés, interjú, SWOT-elemzés
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 12:11
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 12:11

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet