A Z generáció megjelenése a munkaerőpiacon munkavállalói és munkáltatói oldalról

Mentes Miklós Farkas (2024) A Z generáció megjelenése a munkaerőpiacon munkavállalói és munkáltatói oldalról. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Mentes Miklós Farkas_C6L6PU_Szakdolgozat_kesz.pdf] PDF
Mentes Miklós Farkas_C6L6PU_Szakdolgozat_kesz.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of MentesMiklósFarkas.pdf] PDF
MentesMiklósFarkas.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (198kB)
[thumbnail of Bírálat Mentes Miklós_TZs.pdf] PDF
Bírálat Mentes Miklós_TZs.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (205kB)

Absztrakt (kivonat)

Témaválasztás: A dolgozat célja a Z generáció munkaerőpiacon való megjelenésének vizsgálata, mind munkavállalói, mind munkáltatói oldalról. Ez a generáció, amely az 1990-es évek közepe/végétől a 2009/2010-ig született, mostanra a munkaerőpiac aktív résztvevőjévé vált. Az őket jellemző tulajdonságok, elvárások és munkahelyi viselkedésük számos új kihívást és lehetőséget hoznak magukkal mind a munkavállalók, mind a munkáltatók számára. A dolgozat célja, hogy feltárja ezeket az új jelenségeket és megértse, hogyan lehet hatékonyan kezelni őket. A Z generáció jelenléte a munkaerőpiacon egyre növekvő fontossággal bír. Ahogy a baby boomer generáció nyugdíjba vonul, és az X generáció is egyre idősebbé válik, a munkaerőpiacon a fiatalabb generációk szerepe felértékelődik. Az aktuális munkaerőpiaci trendek, mint például a digitalizáció, a távmunka elterjedése, valamint az újfajta munkahelyi kultúrák és elvárások mind-mind olyan tényezők, amelyek indokolttá teszik a Z generáció munkaerőpiacon való megjelenésének és hatásainak vizsgálatát. Emellett a Z generáció egyedi szemlélete és értékrendje, amely különbözik az előző generációkétól, különösen érdekes kutatási területet biztosít.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: emberi erőforrás - munkaerő, interjú, kérdőív, társadalmi trendek, Z generáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:29
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet