S. Nagy Levente (2024) Sertéshús előállító termékpálya kihívásainak és lehetőségeinek gazdasági és marketing vonatkozású elemzése, különös tekintettel az alternatív fehérjeforrások vizsgálatára. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Szakdolgozat_S.Nagy.Levente_AMIDS9_20241206.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
S_Nagy_Levente_BA_KM_magyar_biralati_lap_BELSO_Bekesi_Gabor.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (210kB) |
![]() |
PDF
S_Nagy_Levente_BA_KM_magyar_biralati_lap_KULSO_Sarosi_Ferenc.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (217kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozatom a mezőgazdaságra és a húsiparra, azon belül a sertés ágazatra koncentrál az általam meghatározott problémák elemzésével és a jövőbeni kihívások számbavételével, amik az ágazatot érinthetik.Első számú problémaként, az utóbbi időben egyre inkább elterjedő alternatív fehérjeforrásokat emelem ki, amelyek jelentős piacot vesznek el az állati fehérjéktől. Valamint a nagy ütemben fejlődő, mesterséges húskészítmények előállításával foglalkozó cégeket és technológiák is fenyegetést jelenthetnek a jövőben. Ezek a technológiai újítások nyilván nagyban befolyásolhatják a teljes mezőgazdasági szektor jövőjét, emiatt szeretném elemezni a lehetőségeket és ismertetni ennek a folyamatnak a potenciális kimenetelét, valamint a laborhús gyártásra való teljes átállás gazdasági és egyben társadalmi következményeit. Ezek mellett részletesen foglalkozom a húsipar jelenlegi és múltbeli marketing tevékenységével, hogy érthető legyen a hústermékek és a húsfogyasztás folyamatos népszerűség csökkenése.A családom tulajdonában van egy sertéstenyésztéssel foglalkozó vállalkozás, amit a hosszútávú működésében nyilvánvalóan érintenek a globális trendek és változások, beleértve a laborhús témakörét is. Ennek a vállalkozásnak az elemzésén és példáján keresztül szándékozom bemutatni, hogy az elmúlt években milyen módon alakult a piac a nagyobb gazdasági hatással járó események következtében, mint például a koronavírus járvány vagy az Ukrán háború. Továbbá célom, hogy a kutatásom és piacelemzésem során egy átfogó képet kapjak a sertéságazatban várható tendenciákról, lehetőségekről, fenyegetésekről és ezeknek segítségével javaslatokat tudjak adni a vállalkozásnak, arról, hogy véleményem szerint hogyan lesz lehetséges a jövőben is fenntartható módon a változó körülményekhez alkalmazkodva, továbbra is sikeresen működni. Ez azért fontos, mert a jelenleg bevált stratégiák a mai, rendkívüli ütemben fejlődő és alakuló világban pár éves távlatban nem biztos, hogy megfelelőnek fognak bizonyulni és adott esetben számításba kell venni bizonyos fejlesztési vagy átállási akciókat, amivel a versenyképességet megőrizhetjük a piacon vagy akár előnyre tehetünk szert az ilyen szempontból lemaradottabb gondolkodásmóddal rendelkező versenytársakkal szemben.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | családi vállalkozás, húsfogyasztás, húsipar, koronavírus-járvány (COVID-19), marketingstratégiák |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:29 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:29 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |