A balatoni turizmus szezonalitásának kihívásai és marketingstratégiai megoldásai

Müller Ádám (2024) A balatoni turizmus szezonalitásának kihívásai és marketingstratégiai megoldásai. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Müller Ádám KAXVJK.pdf] PDF
Müller Ádám KAXVJK.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Muller_Adam_BA_KM_magyar_biralati_lap_BELSO_Bekesi_Gabor.pdf] PDF
Muller_Adam_BA_KM_magyar_biralati_lap_BELSO_Bekesi_Gabor.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (210kB)
[thumbnail of Muller_Adam_BA_KM_magyar_biralati_lap_KULSO_Sarosi_Ferenc.pdf] PDF
Muller_Adam_BA_KM_magyar_biralati_lap_KULSO_Sarosi_Ferenc.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (221kB)

Absztrakt (kivonat)

A Balaton régió turizmusában a szezonalitás jelentős kihívás, amely az egész éves gazdasági stabilitást veszélyezteti. A dolgozat célja, hogy bemutassa, hogyan csökkenthetők a szezonális ingadozások hatásai hatékony marketingstratégiák alkalmazásával. A kutatás a szolgáltatásmarketing, termékmarketing és desztinációmarketing elméleti alapjaira épül, és elemzi a digitális marketing, például az online jelenlét, influencer marketing és e-WOM eszközeinek szerepét a turizmusban.Primer kutatás keretében kérdőíves felmérés vizsgálta a turisták preferenciáit, demográfiai jellemzőit és a fenntarthatóság fontosságát. Az eredmények alapján a 30-40%-os kedvezmények, tematikus események és fenntartható szolgáltatások kiemelten vonzóak a vendégek számára. A kutatás javaslatokat fogalmaz meg a holtszezon forgalmának növelésére, mint például élményalapú programok, hosszabb távú fejlesztési tervek és digitális kampányok alkalmazása. A dolgozat megállapításai hozzájárulnak a Balaton turisztikai versenyképességének fenntartásához.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Balaton, online marketing, szezonalitás, szolgáltatásmarketing, turizmus
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:29
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:29

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet