Az Esport Fogyasztói magatartás vizsgálata Magyarországon

Kristóf Martin (2024) Az Esport Fogyasztói magatartás vizsgálata Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Kristóf Martin F2A0IQ Az Esport fogyasztói magatartás vizsgálata Magyarországon.pdf] PDF
Kristóf Martin F2A0IQ Az Esport fogyasztói magatartás vizsgálata Magyarországon.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ KM.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ KM.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (215kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Kristóf Martin_1.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Kristóf Martin_1.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (203kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom során bemutattam az Esport iparág működését, karöltve a fogyasztói magatartás és az STP marketinggel. A szakdolgozatom középpontjában az Esport ökoszisztéma legfontosabb szereplői voltak, a fogyasztók. A fogyasztók viszgálatához primer kutatást végeztem. A kutatási kérdéseimre sikerült választ kapnom, és az STP marketing nélkülözhetetlen a vállalatok számára, hogy ha hatékonyan szeretnének működni az iparágban. Fontosnak tartom megemlíteni, hogy a számos pozitív tényező mellett, az Esportnak vannak negatív hatásai is, a túlzott videójátékozás, vagy Esport tartalmak követése, negatívan hathat a mindennapi tevékenységekre, mint a sportolás vagy tanulás. A szerencsejáték pedig különösen nagy veszélyt jelent a kiskorúakra az Esporton belül, a fiatal nézők folyamatosan szerencsejáték hirdetéseknek és reklámoknak vannak kitéve a közvetítések, és Esport tartalmak követése során. Az Esport számomra nem csak egy videójáték, hanem egy életérzés, és én egyértelműen rajongóként tekintek magamra. A kutatásomhoz elkészített kérdőív életem első kutatása volt, a57 hazai videójáték közösség nagyon segítőkész, és motiváló volt, ami plusz inspirációt adott a munkám befejezéséhez. Úgy érzem, rengeteg tudást és tapasztalatot szereztem az elmúlt félévben a szakdolgozatomnak köszönhetően, a marketing és az Esport területén is. A kutatásom saját véleményem szerint sikeres volt, több olyan összefüggést is találtam az adatelemzés során, melyből következtetéseket lehet levonni, további kutatások segítségével pedig pontosabb képet lehet kapni az Esport fogyasztói magatartásról. Remélem a kutatásom hozzájárul a hazai Esport közösség további fejlődéséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: esport, fogyasztás, játék, magatartás, marketing
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:28
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet