Kristóf Martin (2024) Az Esport Fogyasztói magatartás vizsgálata Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Kristóf Martin F2A0IQ Az Esport fogyasztói magatartás vizsgálata Magyarországon.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
![]() |
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ KM.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (215kB) |
![]() |
PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Kristóf Martin_1.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (203kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom során bemutattam az Esport iparág működését, karöltve a fogyasztói magatartás és az STP marketinggel. A szakdolgozatom középpontjában az Esport ökoszisztéma legfontosabb szereplői voltak, a fogyasztók. A fogyasztók viszgálatához primer kutatást végeztem. A kutatási kérdéseimre sikerült választ kapnom, és az STP marketing nélkülözhetetlen a vállalatok számára, hogy ha hatékonyan szeretnének működni az iparágban. Fontosnak tartom megemlíteni, hogy a számos pozitív tényező mellett, az Esportnak vannak negatív hatásai is, a túlzott videójátékozás, vagy Esport tartalmak követése, negatívan hathat a mindennapi tevékenységekre, mint a sportolás vagy tanulás. A szerencsejáték pedig különösen nagy veszélyt jelent a kiskorúakra az Esporton belül, a fiatal nézők folyamatosan szerencsejáték hirdetéseknek és reklámoknak vannak kitéve a közvetítések, és Esport tartalmak követése során. Az Esport számomra nem csak egy videójáték, hanem egy életérzés, és én egyértelműen rajongóként tekintek magamra. A kutatásomhoz elkészített kérdőív életem első kutatása volt, a57 hazai videójáték közösség nagyon segítőkész, és motiváló volt, ami plusz inspirációt adott a munkám befejezéséhez. Úgy érzem, rengeteg tudást és tapasztalatot szereztem az elmúlt félévben a szakdolgozatomnak köszönhetően, a marketing és az Esport területén is. A kutatásom saját véleményem szerint sikeres volt, több olyan összefüggést is találtam az adatelemzés során, melyből következtetéseket lehet levonni, további kutatások segítségével pedig pontosabb képet lehet kapni az Esport fogyasztói magatartásról. Remélem a kutatásom hozzájárul a hazai Esport közösség további fejlődéséhez.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | esport, fogyasztás, játék, magatartás, marketing |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |