Veszprémi Levente (2024) Influenszerek és a vállalatok kapcsolata, hazai utazó influenszerek társadalomra gyakorolt pszichológiai hatásuk. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
JTITCO, Veszprémi Levente, Influenszerek és a vállalatok kapcsolata, hazai utazó influenszerek társadalomra gyakorolt pszichológiai hatásuk.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (660kB) |
![]() |
PDF
Interjú kérdések, melléklet.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (34kB) |
![]() |
PDF
VeszprémiLevente_BGE_kulsőbíralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (238kB) |
![]() |
PDF
Veszprémi Levente_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (205kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom az influenszerek és az őket alkalmazó vállalatok kapcsolatával foglalkozik, illetve azokkal a magyar véleményvezérekkel, akik utazás témában készítenek tartalmakat. Érinti továbbá a véleményvezérek társadalmi megítélését, hitelességüket, helyüket a digitális világban, az ő működésüket, közreműködésüket a vállalatok céljainak elérésében. Amikor utazást tervezünk az év bármely szakaszában, sok féle helyről tájékozódhatunk, merre menjünk, - utazási irodák, ismerősök, foglalási oldalak, közösségi média - ez kiváltképp a nyári időszakra igaz. Ilyenkor találkozhatunk azoknak a véleményvezérek a tartalmaival, akik segítenek kiválasztani úticélunkat, ajánlásokkal, tapasztalataik megosztásával. Főleg olyan tartalomgyártókkal találkozunk ilyenkor, akiknek nem a fő profiljuk az utazásról posztolni, nem is feltétlen utaznak sokat, hanem az életútjuk ezen szakaszába is bepillantást engednek nézőiknek, hogy ezzel is több tartalmat tehessenek közzé és növeljék követő táborukat. Fontos ezeket tehát helyén kezelni ki tartozik ténylegesen azok közé, akik valóban azért utaznak, mert élvezik azt, és rendszeresen osztanak meg tartalmakat az utazásaik alkalmával átélt tapasztalataikról. És kik azok, akiknek csak így alakult, és szórakozásból csinálják. A kutatások nagyrésze, amik taglalják az influenszer marketing aspektusait, illetve a vállaltok és a véleményvezérek kapcsolatát jellemzi, kevés foglalkozik kifejezetten azzal a réteggel, akik az utazásokról készítenek tartalmakat. Ennek okán is kíván a téma mélyebb kifejtést. A dolgozatom célja tehát feltérképezni a magyar utazó influenszer piac sajátosságait, miben rejlik az influenszerek népszerűsége, mitől tartják őket hitelesneké, megismerni működési stratégiájukat, feltárni a rájuk jellemző aspektusokat. Továbbá, hogyan viszonyulnak a vállaltok egy- egy véleményvezérhez, hogy kerülnek kapcsolatba, mi jellemzi a kapcsolatukat. Kutatási kérdéseim a következők: 1. Hogyan kerülnek kapcsolatba a vállaltok és a véleményvezérek? Milyen szempontok szerint választanak a cégek, és milynek szerint az influenszerek? 2. Hogyan lehet mérni egy véleményvezér hatékonyságát? 3. Az influenszerek alkalmaznak-e stratégiát, és ha igen akkor az, hogy néz ki? 4. Mi tesz hitelessé egy influenszert a nézői, illetve egy vállalat szemében? Kutatási kérdéseim megválaszolására kvalitatív, illetve kvantitatív kutatást is szeretnék végezni. Az influenszerek megítélésének, hiteleségének és hatékonyságának mérését kérdőívvel szeretném vizsgálni. Az influenszerek kapcsolatát a márkákkal, az egyéni startégiájukat, pedif intejukkal kívánom kutatni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, ármarketing, barterkereskedelem, online értékesítés, online marketing |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |