The Application of Psychological Strategies in Brand Communication on TikTok in Hungary

Óvári Flóra Veronika (2024) The Application of Psychological Strategies in Brand Communication on TikTok in Hungary. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Ovari_Flora_Veronika_Thesis_2024.pdf] PDF
Ovari_Flora_Veronika_Thesis_2024.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ Óvári Flóra Veronika.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ Óvári Flóra Veronika.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (244kB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap BELSŐ DR - Óvári Flóra Veronika.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap BELSŐ DR - Óvári Flóra Veronika.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (250kB)

Absztrakt (kivonat)

With this research my aim was to offer a comprehensive overview onto what kind of strategies does the biggest Hungarian TikTok brand accounts use and how effective they are. In my research I explored people’s opinions about certain content types and then compare them with their opinion about the videos I selected. For obtaining the information that I needed, I used observations - for the content analysis - and a survey - for the online questionnaire-, from which I also provided some quantitative statistical data to be able to compare them with each other.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: brand, communication, influencer, marketing, Tiktok
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:28
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet