Eco-friendly Corporation, IKEA’s Eco-friendly Practices, Sustainability

Lacza Abigél Laura (2024) Eco-friendly Corporation, IKEA’s Eco-friendly Practices, Sustainability. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of H9EK3C_THESIS_2024.pdf] PDF
H9EK3C_THESIS_2024.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (837kB)
[thumbnail of Lacza Abigél Laura BA KM BELSŐ.pdf] PDF
Lacza Abigél Laura BA KM BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (186kB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ_Lacza.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ_Lacza.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (178kB)

Absztrakt (kivonat)

This thesis explores the impact of IKEA's sustainability initiatives on consumer awareness, behavior, and perceptions. Through primary research, including a survey of IKEA customers, the study examines the alignment between the company's environmental goals and consumer understanding. Key themes include circular economy practices, eco-friendly purchasing trends, and communication gaps. The findings reveal significant potential for improving consumer engagement and highlight actionable strategies for bridging the gap between corporate efforts and public awareness to promote sustainability.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21th century, consumers' preferences, corporations, natural resources, sustainability
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:28
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet