Lacza Abigél Laura (2024) Eco-friendly Corporation, IKEA’s Eco-friendly Practices, Sustainability. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
H9EK3C_THESIS_2024.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (837kB) |
![]() |
PDF
Lacza Abigél Laura BA KM BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (186kB) |
![]() |
PDF
BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ_Lacza.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (178kB) |
Absztrakt (kivonat)
This thesis explores the impact of IKEA's sustainability initiatives on consumer awareness, behavior, and perceptions. Through primary research, including a survey of IKEA customers, the study examines the alignment between the company's environmental goals and consumer understanding. Key themes include circular economy practices, eco-friendly purchasing trends, and communication gaps. The findings reveal significant potential for improving consumer engagement and highlight actionable strategies for bridging the gap between corporate efforts and public awareness to promote sustainability.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21th century, consumers' preferences, corporations, natural resources, sustainability |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |