Striker Áron (2024) Fenntarthatóság, Greenwashing és a Fogyasztók. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Striker Áron AW18WI Fenntarthatóság,Greenwashing és a Fogyasztók.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ DR - Striker Áron.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (313kB) |
![]() |
PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Striker Áron.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (310kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom a környezetvédelemre, fenntarthatóságra alapozott. Ez nem más, mint olyan törekvések, melyek igyekeznek, ha nem is levenni a Föld válláról az általunk ráterhelt súlyokat, de könnyíteni azok. Ezek magába foglalják mind vállalatok és a fogyasztók tevékenységeit. A vállalatok igyekeznek a maximumot kihozni ebből és ezt is egy lehetőség kezelni, mivel ez napjainkra egy trenddé vált. Ennek következtében mindent megtesznek, hogy zöldnek és tisztának tűntessék fel magukat a fogyasztók szemében. Ez magába foglalja azt is, hogy hazudnak arról amilyenek is valójában. Tehát hamis vagy megtévesztő adatokat közölnek a gyártási folyamatokról, összetevőkről vagy ezeket elfedik néhány jól kampányolt környezetvédelmi programjukkal. Ez a greenwashing. A fogyasztók mindezek mellett kellene, hogy megfelelően döntsenek. Egyfelől, hogy maguk is jobban odafigyeljenek a környezetükre mind a kitermelt hulladékukkal, mind a felelősségteljes vásárlásaikkal, amit nehezít a céget profitmaximalizáló léte. A kutatásomban ezeknek a kapcsolatát vizsgálta, hogy hogyan tudnák elkerülni ezeket az átveréseket a fogyasztók, valójában ők maguk pedig mennyit tesznek a környezetükért. Az eredményekben pozitívan csalódtam, az idősebb korosztály sokkal aktívabb a szelektív hulladékgyűjtéssel és az újonnan bevezetett 50Ft-os palackvisszaváltással kapcsolatban. Ezen bebizonyosodott számomra, hogy az informáltság valóban fontos tényező ahhoz, hogy a fogyasztók fenntarthatóbban vásároljanak és elkerülhessék a megtévesztő termékeket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, fogyasztó(k), greenwashing, hulladék újrahasznosítás, reklám |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |