Fenntarthatóság, Greenwashing és a Fogyasztók

Striker Áron (2024) Fenntarthatóság, Greenwashing és a Fogyasztók. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Striker Áron AW18WI Fenntarthatóság,Greenwashing és a Fogyasztók.pdf] PDF
Striker Áron AW18WI Fenntarthatóság,Greenwashing és a Fogyasztók.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap BELSŐ DR - Striker Áron.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ DR - Striker Áron.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (313kB)
[thumbnail of BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Striker Áron.pdf] PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Striker Áron.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (310kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom a környezetvédelemre, fenntarthatóságra alapozott. Ez nem más, mint olyan törekvések, melyek igyekeznek, ha nem is levenni a Föld válláról az általunk ráterhelt súlyokat, de könnyíteni azok. Ezek magába foglalják mind vállalatok és a fogyasztók tevékenységeit. A vállalatok igyekeznek a maximumot kihozni ebből és ezt is egy lehetőség kezelni, mivel ez napjainkra egy trenddé vált. Ennek következtében mindent megtesznek, hogy zöldnek és tisztának tűntessék fel magukat a fogyasztók szemében. Ez magába foglalja azt is, hogy hazudnak arról amilyenek is valójában. Tehát hamis vagy megtévesztő adatokat közölnek a gyártási folyamatokról, összetevőkről vagy ezeket elfedik néhány jól kampányolt környezetvédelmi programjukkal. Ez a greenwashing. A fogyasztók mindezek mellett kellene, hogy megfelelően döntsenek. Egyfelől, hogy maguk is jobban odafigyeljenek a környezetükre mind a kitermelt hulladékukkal, mind a felelősségteljes vásárlásaikkal, amit nehezít a céget profitmaximalizáló léte. A kutatásomban ezeknek a kapcsolatát vizsgálta, hogy hogyan tudnák elkerülni ezeket az átveréseket a fogyasztók, valójában ők maguk pedig mennyit tesznek a környezetükért. Az eredményekben pozitívan csalódtam, az idősebb korosztály sokkal aktívabb a szelektív hulladékgyűjtéssel és az újonnan bevezetett 50Ft-os palackvisszaváltással kapcsolatban. Ezen bebizonyosodott számomra, hogy az informáltság valóban fontos tényező ahhoz, hogy a fogyasztók fenntarthatóbban vásároljanak és elkerülhessék a megtévesztő termékeket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntartható fogyasztás, fenntarthatóság, fogyasztó(k), greenwashing, hulladék újrahasznosítás, reklám
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:28
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet