Farkas Rebeka (2024) The changing Landscape of the Bakery Industry: Insights into Costumer Preferences. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Farkas Rebeka Thesis.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
BA KM angol bírálati lap BELSŐ_Farkas_Rebeka_Kovács_A.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (138kB) |
![]() |
PDF
Rebeka Farkas bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (146kB) |
Absztrakt (kivonat)
I have chosen to analyse consumer behaviour in the food industry, specifically the bread industry, because it brings together the categories of convenience, culture and new trends in consuming healthy products. Requiring no special introduction, bakery items have become sensual and symbolic. What is more, reference is often made to personal preferences and family traditions. The aim of my research was to determine people's consumption habits of bakery products to helpunderstanding the appropiate buyer persona in the baking industry. Thebakery industry proves that traditions never lose their significance while opening the opportunities of the modern consumer market. Thus, if businesses pay more specific attention to taste, health concerns’ needs, and sustainability aspects, they will handle the changing market successfully.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bakery sector, consumer behaviour, food industry, health consideration, trends |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |