Kiss Balázs (2024) Az energiaitalok versenypiaca Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
OFGJPF_Kiss_Balázs_Az energiaitalok versenypiaca Magyarországon.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (976kB) |
![]() |
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ_Kiss_Balázs_Kovács_A.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (208kB) |
![]() |
PDF
BA KM magyar bírálati lap KÜLSŐ Kiss Balázs.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (289kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom központi témája a magyar energiaital-piac részletes bemutatása és elemzése. Ez a gyorsan fejlődő szektor az elmúlt évtizedekben jelentős gazdasági, társadalmi és piaci átalakuláson ment keresztül. Az energiaital-fogyasztás világszerte, így Magyarországon is növekvő tendenciát mutat, miközben a piac struktúrája és a termékkínálat folyamatosan változik. A téma aktualitása nemcsak gazdasági szempontból jelentős, hanem érinti a fogyasztói magatartást, a marketingkommunikációt és az egészségügyi kérdéseket is. Az energiaitalok ugyanis nem csupán funkcionális termékek, hanem életstílust és fogyasztói trendeket is képviselnek, ezért fontosnak tartottam, hogy több szempontból is vizsgáljam az ágazatot.A kutatás célja a magyar energiaital-piac helyzetének alapos feltérképezése, különös tekintettel a piac meghatározó szereplőire, mint a Red Bull, a Monster és a Hell Energy. Ezen vállalatok példáján keresztül elemzem, miként képesek alkalmazkodni a változó fogyasztói igényekhez és a gazdasági környezet kihívásaihoz. A dolgozat részletesen bemutatja ezeknek a cégeknek a történetét, sikereit és azokat a tényezőket, amelyek meghatározzák pozíciójukat az energiaital-iparban.A dolgozat elkészítése során átfogó szakirodalmi kutatást végeztem, amelyben a piac makrokörnyezeti tényezőire összpontosítottam. Az olyan trendek, mint az egészségtudatosság növekedése, a szigorúbb szabályozások és a változó fogyasztói preferenciák, jelentős hatással vannak a piac működésére. Ezek elemzése segített megérteni, hogyan reagálnak a piaci szereplők a környezeti változásokra, és milyen stratégiákat alkalmaznak versenyképességük megőrzése érdekében.A dolgozat egyik központi része az energiaital-piac gazdasági és marketing szempontú elemzése. Ehhez PESTEL- és SWOT-elemzéseket alkalmaztam, amelyek segítségével feltártam a politikai, gazdasági, társadalmi, technológiai, környezeti és jogi tényezők hatásait, valamint a márkák erősségeit, gyengeségeit, lehetőségeit és fenyegetéseit. Ezek az eszközök hozzájárultak az iparág működésének és a piaci alkalmazkodás stratégiáinak mélyebb megértéséhez.A kutatás során saját kérdőíves felmérést is készítettem, hogy jobban megismerjem a magyar fogyasztók energiaital-fogyasztási szokásait, preferenciáit és véleményét. A felmérés eredményei alapján vizsgáltam, mely márkák a legnépszerűbbek, milyen gyakorisággal fogyasztanak energiaitalokat, és milyen tényezők befolyásolják a vásárlási döntéseiket. Az adatok elemzése értékes betekintést nyújtott a magyar piac működésébe és a fogyasztói magatartás trendjeibe, hozzájárulva ezzel a dolgozat gyakorlati jelentőségéhez.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | energiaital, Magyarország, marketing, SWOT, Versenypiac |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |