Kormanik Boglárka Luca (2024) A magyar lakosság utazási szokásainak felmérése és vizsgálata Szeged és Debrecen turisztikai összehasonlítása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
KormanikBoglárka_SzegedDebrecen.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
kormanik_boglárka_opponens_nagy_gabriella.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (350kB) |
![]() |
PDF
kormanik_boglarka_konzulens_szeidl.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (248kB) |
Absztrakt (kivonat)
A dolgozat Szeged és Debrecen turisztikai összehasonlítását vizsgálja, a két város turisztikai kínálatának, célcsoportjainak és marketingstratégiáinak elemzése alapján. Részletesen bemutatja a két település történelmi és kulturális értékeit, attrakcióit, valamint az idegenforgalmi infrastruktúrájukat. A dolgozat külön figyelmet szentel a városok által megcélzott turisták eltérő igényeire, a szezonális látogatottság jellemzőire, valamint a helyi turizmus fejlesztésében játszott innovációknak és fenntarthatósági törekvéseknek.Az elemzés során kiemeli Szeged és Debrecen erősségeit, például Szeged gasztronómiai kínálatát és kulturális fesztiváljait, illetve Debrecen gyógyturizmusát és egyetemi központként betöltött szerepét. A dolgozat végül javaslatokat tesz a városok turisztikai fejlesztéseire és az esetleges együttműködési lehetőségekre.A dolgozat a primer kutatások – interjúk és kérdőívek – eredményeinek összegzésére és elemzésére épül, amelyek célja a turisztikai marketing, célcsoport-szegmentáció, valamint az ügyfélélmény fejlesztési lehetőségeinek feltárása. A kutatás során gyűjtött adatok alapján a dolgozat bemutatja a turisztikai szokások és trendek jelenlegi helyzetét, a célcsoportok igényeit, valamint az e területen alkalmazott marketingstratégiák hatékonyságát.A tanulmány végül javaslatokat fogalmaz meg a hatékonyabb marketingkommunikáció, a közösségi média fokozottabb kihasználása, valamint az ügyfélélmény javítását célzó innovatív megoldások alkalmazására. A dolgozat kiemeli a fenntarthatósági szempontok beépítésének fontosságát is a turisztikai szolgáltatások tervezésébe és kommunikációjába.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Debrecen, Magyar turizmus, összehasonlítás, Szeged, turisztika |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |