A magyar lakosság utazási szokásainak felmérése és vizsgálata Szeged és Debrecen turisztikai összehasonlítása

Kormanik Boglárka Luca (2024) A magyar lakosság utazási szokásainak felmérése és vizsgálata Szeged és Debrecen turisztikai összehasonlítása. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of KormanikBoglárka_SzegedDebrecen.pdf] PDF
KormanikBoglárka_SzegedDebrecen.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of kormanik_boglárka_opponens_nagy_gabriella.pdf] PDF
kormanik_boglárka_opponens_nagy_gabriella.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (350kB)
[thumbnail of kormanik_boglarka_konzulens_szeidl.pdf] PDF
kormanik_boglarka_konzulens_szeidl.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (248kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozat Szeged és Debrecen turisztikai összehasonlítását vizsgálja, a két város turisztikai kínálatának, célcsoportjainak és marketingstratégiáinak elemzése alapján. Részletesen bemutatja a két település történelmi és kulturális értékeit, attrakcióit, valamint az idegenforgalmi infrastruktúrájukat. A dolgozat külön figyelmet szentel a városok által megcélzott turisták eltérő igényeire, a szezonális látogatottság jellemzőire, valamint a helyi turizmus fejlesztésében játszott innovációknak és fenntarthatósági törekvéseknek.Az elemzés során kiemeli Szeged és Debrecen erősségeit, például Szeged gasztronómiai kínálatát és kulturális fesztiváljait, illetve Debrecen gyógyturizmusát és egyetemi központként betöltött szerepét. A dolgozat végül javaslatokat tesz a városok turisztikai fejlesztéseire és az esetleges együttműködési lehetőségekre.A dolgozat a primer kutatások – interjúk és kérdőívek – eredményeinek összegzésére és elemzésére épül, amelyek célja a turisztikai marketing, célcsoport-szegmentáció, valamint az ügyfélélmény fejlesztési lehetőségeinek feltárása. A kutatás során gyűjtött adatok alapján a dolgozat bemutatja a turisztikai szokások és trendek jelenlegi helyzetét, a célcsoportok igényeit, valamint az e területen alkalmazott marketingstratégiák hatékonyságát.A tanulmány végül javaslatokat fogalmaz meg a hatékonyabb marketingkommunikáció, a közösségi média fokozottabb kihasználása, valamint az ügyfélélmény javítását célzó innovatív megoldások alkalmazására. A dolgozat kiemeli a fenntarthatósági szempontok beépítésének fontosságát is a turisztikai szolgáltatások tervezésébe és kommunikációjába.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Debrecen, Magyar turizmus, összehasonlítás, Szeged, turisztika
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:28
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet