Szabadi Ármin (2024) Az Ambrossi szemüveg márka marketing eszközeinek gyakorlatba való átültetése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Az Ambrossi szemüveg márka marketing eszközeinek gyakorlatba való átültetése.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (648kB) |
![]() |
PDF
Szabadi Ármin magyar bírálati lap BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (313kB) |
![]() |
PDF
Szabadi Ármin_k.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (193kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom során részletes tervezetet szeretnék ajánlani az Ambrossi szemüvegmárka marketing stratégiai lépéseinek gyakorlatba való átültetésére. A márka már 2005 óta jelen van a magyar szemüvegpiacon, azóta sokat változott a márka arculata, stílusa és minősége is. Napjainkban a márka rengeteg magyar optikában megtalálható és az optikusok körében ismert lett, továbbá nemzetközi kiállításoknak köszönhetően külföldön is megkezdte a térhódítását az Ambrossi.Jelenleg a végfelhasználók körében az Ambrossi márka elérése csak organikus úton terjedt. Ezt az adatot többek között az optikusok visszajelzéséből tudjuk mérni, ugyanis ők azok a terméket értékesítik a végfelhasználó számára. A márkának így van még lehetősége fejlődni, a marketing terén, aminek köszönhetően több emberhez fog eljutni az általa képviselt érték. Ehhez a fejlődéshez számos út vezethet, amely különböző marketing stratégiákon keresztül tud megvalósulni, a szakdolgozatom során pedig igyekszem majd meghatározni a márkának legideálisabb marketing stratégiát, amelynek köszönhetően majd felívelő lesz a márka népszerűsége.Az Ambrossi márka napjainkban már egy erős középkategóriát tudott elérni minőségével, amit első sorban a beszállítóival való évek óta tartó szoros kapcsolatnak köszönhet. A stílusa egészen az egyszerűtől az elegánsig, a sportos és a gyerekszemüvegeken át kimondottan széles, ennek köszönhetően egészen tág a célközönsége. Jelenleg a márka eljutott arra a szintre, hogy finanszírozni tudjon egy szintlépést, ami a magasabb rangú márkákkal való verseny felvételét eredményezheti.A témám kiválasztásakor előzetesen is fogalmazódtak meg bennem marketing stratégiai javaslatok, amelyeknek a kidolgozását tervezem majd elvégezni a dolgozatom során, így felügyelet alatt, szakmailag biztonságos környezetben végezhetek el olyan munkát, ami felhasználható lesz a cég számára, és a saját ötletemet is kibontakoztathatom benne. Egyik ötletem a kollekció szeparálása és kapszula kollekciók létrehozása, amiknek hatására a szemüvegkerethez történetet lehet csatolni és egyedibbek tudnak lenni. Ennek a lépésnek lehetséges velejárója lesz a választék szűkítése, így a márka prémiumabb hatást nyújthat. Továbbá szeretnék tervet írni arra, hogy miként lehetne új termékkel gazdagítani a márkát, ami új piacra való belépést is eredményezne. Hasonlóképen a Bvlgari márkához, ahol ez a lépés volt, ami segített a luxusmárkává válásban, szeretném az Ambrossi márkát is elindítani ezen az úton.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | branding, divat, fogyasztói igények megismerése, marketing, márkaépítés |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |