Az Ambrossi szemüveg márka marketing eszközeinek gyakorlatba való átültetése

Szabadi Ármin (2024) Az Ambrossi szemüveg márka marketing eszközeinek gyakorlatba való átültetése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Az Ambrossi szemüveg márka marketing eszközeinek gyakorlatba való átültetése.pdf] PDF
Az Ambrossi szemüveg márka marketing eszközeinek gyakorlatba való átültetése.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (648kB)
[thumbnail of Szabadi Ármin magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Szabadi Ármin magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (313kB)
[thumbnail of Szabadi Ármin_k.pdf] PDF
Szabadi Ármin_k.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (193kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom során részletes tervezetet szeretnék ajánlani az Ambrossi szemüvegmárka marketing stratégiai lépéseinek gyakorlatba való átültetésére. A márka már 2005 óta jelen van a magyar szemüvegpiacon, azóta sokat változott a márka arculata, stílusa és minősége is. Napjainkban a márka rengeteg magyar optikában megtalálható és az optikusok körében ismert lett, továbbá nemzetközi kiállításoknak köszönhetően külföldön is megkezdte a térhódítását az Ambrossi.Jelenleg a végfelhasználók körében az Ambrossi márka elérése csak organikus úton terjedt. Ezt az adatot többek között az optikusok visszajelzéséből tudjuk mérni, ugyanis ők azok a terméket értékesítik a végfelhasználó számára. A márkának így van még lehetősége fejlődni, a marketing terén, aminek köszönhetően több emberhez fog eljutni az általa képviselt érték. Ehhez a fejlődéshez számos út vezethet, amely különböző marketing stratégiákon keresztül tud megvalósulni, a szakdolgozatom során pedig igyekszem majd meghatározni a márkának legideálisabb marketing stratégiát, amelynek köszönhetően majd felívelő lesz a márka népszerűsége.Az Ambrossi márka napjainkban már egy erős középkategóriát tudott elérni minőségével, amit első sorban a beszállítóival való évek óta tartó szoros kapcsolatnak köszönhet. A stílusa egészen az egyszerűtől az elegánsig, a sportos és a gyerekszemüvegeken át kimondottan széles, ennek köszönhetően egészen tág a célközönsége. Jelenleg a márka eljutott arra a szintre, hogy finanszírozni tudjon egy szintlépést, ami a magasabb rangú márkákkal való verseny felvételét eredményezheti.A témám kiválasztásakor előzetesen is fogalmazódtak meg bennem marketing stratégiai javaslatok, amelyeknek a kidolgozását tervezem majd elvégezni a dolgozatom során, így felügyelet alatt, szakmailag biztonságos környezetben végezhetek el olyan munkát, ami felhasználható lesz a cég számára, és a saját ötletemet is kibontakoztathatom benne. Egyik ötletem a kollekció szeparálása és kapszula kollekciók létrehozása, amiknek hatására a szemüvegkerethez történetet lehet csatolni és egyedibbek tudnak lenni. Ennek a lépésnek lehetséges velejárója lesz a választék szűkítése, így a márka prémiumabb hatást nyújthat. Továbbá szeretnék tervet írni arra, hogy miként lehetne új termékkel gazdagítani a márkát, ami új piacra való belépést is eredményezne. Hasonlóképen a Bvlgari márkához, ahol ez a lépés volt, ami segített a luxusmárkává válásban, szeretném az Ambrossi márkát is elindítani ezen az úton.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: branding, divat, fogyasztói igények megismerése, marketing, márkaépítés
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:28
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:28

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet