Bacsa Dávid István (2024) Politikai és kampánykommunikáció hatása a választóra / fogyasztóra. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Bacsa_David_Istvan_VAFJK9 (2).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
BA KM magyar bírálati lap BELSŐ DR - Bacsa Dávid István.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (315kB) |
![]() |
PDF
Bacsa_Dávid_István_Külső_bírálat_Honti.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (178kB) |
Absztrakt (kivonat)
Jelen szakdolgozat célja a politikai kommunikáció mélyebb vizsgálata és annak hatásának elemzése a választói magatartásra. A kutatás középpontjában az áll, hogy miként formálja és befolyásolja a politikai kommunikáció az egyének gondolkodásmódját, attitűdjeit és végül a szavazati döntéseiket. Emellett feltárja azokat a mechanizmusokat és eszközöket, melyekkel a politikai szereplők, pártok és kampányok próbálják befolyásolni és irányítani a közvéleményt.A politikai és kampánykommunikáció szerepe a választói döntéshozatalban az egyik legfontosabb tényezővé vált a modern politikai térben. A kutatásom során arra kerestem választ, hogy a kampánykommunikáció miként alakítja a választók véleményét, és milyen mértékben befolyásolja azok döntéseit. Az eredmények egyértelműen azt mutatják, hogy a kampányok kommunikációs stratégiái, üzenetei és eszközei valóban döntő hatással bírnak a választói preferenciák formálására és a választó állampolgárok végső szavazataira. Az első és legfontosabb megállapításom az az, hogy a politikai kommunikáció nem csak információátadás, hanem aktívan formálja a politikai diskurzust és a választók identitását. Az üzenetek, amelyek a kampány során eljutnak a közönséghez, gyakran érzelmi és kognitív hatást gyakorolnak, ezáltal alapjaiban befolyásolják a választói döntéseket. Az üzenetek személyre szabása és relevanciája kulcsfontosságú, hiszen a választók hajlamosak olyan politikai üzenetekre reagálni, amelyek közvetlenül kapcsolódnak életük társadalmi, gazdasági vagy egyéb aspektusaihoz.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | kampány kommunikáció, kampány logisztika, manipuláció, politika, politikai kommunikáció, választási kampány |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:28 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |