The impact of influencer marketing on the development of negative body image

Magyari Odett (2024) The impact of influencer marketing on the development of negative body image. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Dissertation Odett Magyari (1) (1).pdf] PDF
Dissertation Odett Magyari (1) (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of magyari Odett BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
magyari Odett BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (143kB)
[thumbnail of Magyari Odett_k.pdf] PDF
Magyari Odett_k.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (130kB)

Absztrakt (kivonat)

This thesis explores the impact of influencer marketing on body image and self-esteem, focusing on fitness influencers and their role in shaping societal beauty standards. The study investigates how filters, photo editing, and brand collaborations contribute to unrealistic ideals, fostering dissatisfaction and mental health challenges among social media users. Through a mixed-methods approach, including a questionnaire targeting adults aged 18 and above, the research examines the perceptions of influencer content, authenticity, and brand responsibility.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21th century, analysis, body image, influencer marketing, Social media, social responsibility
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:27
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet