Magyari Odett (2024) The impact of influencer marketing on the development of negative body image. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Dissertation Odett Magyari (1) (1).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
![]() |
PDF
magyari Odett BA KM angol bírálati lap BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (143kB) |
![]() |
PDF
Magyari Odett_k.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (130kB) |
Absztrakt (kivonat)
This thesis explores the impact of influencer marketing on body image and self-esteem, focusing on fitness influencers and their role in shaping societal beauty standards. The study investigates how filters, photo editing, and brand collaborations contribute to unrealistic ideals, fostering dissatisfaction and mental health challenges among social media users. Through a mixed-methods approach, including a questionnaire targeting adults aged 18 and above, the research examines the perceptions of influencer content, authenticity, and brand responsibility.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21th century, analysis, body image, influencer marketing, Social media, social responsibility |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:27 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:27 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |