Vásárlási szokások vizsgálata a háztartási gépek piacán

Csernus Viktória Hajnalka (2024) Vásárlási szokások vizsgálata a háztartási gépek piacán. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of PROJEKTMUNKA.pdf] PDF
PROJEKTMUNKA.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Csernus Viktória Hajnalka KM FOSZK bírálati lap.pdf] PDF
Csernus Viktória Hajnalka KM FOSZK bírálati lap.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (193kB)

Absztrakt (kivonat)

Manapság bele sem gondolunk, mennyi modern eszköz vesz minket körül, amely azért működik, hogy egyszerűbbé tegyék a mindennapjainkat. Nem túlzás kijelenteni, hogy már teljesen alapnak tekintjük őket, az által, hogy világunk, korunk, sőt, kultúránk részét képzik. Egészen addig a pontig, amíg el nem romlik: hiányukat ebben az esetben megérezhetjük, hogy mennyire nélkülözhetetlen számunkra. Háztartási gépek szinte mindenki számára elérhetőek, nem tudok olyan háztartásról, ahol ne lenne, legyen szó akár kis- vagy nagygépről, konyhai robotgéptől egészen a fagyasztóig.Projektmunkám témájaként a vásárlási szokások vizsgálatát választottam, ezen belül kimondottan a háztartási gépek piacára helyeztem a fókuszt. A piacon belül kiemeltem a mosógépeket, mint termékkategóriát, amely segít abban, hogy több szempontból és mélyebben meg tudjam ismertetni az adott piaci körülményeket, s ezáltal a vásárlók döntéseit és folyamatait is. Mosógép vásárlás nem a mindennapi bevásárlólista tételei közé tartozik. Sokkal inkább igényel hosszabb idejű átgondolást, a jól megfontolt döntés érdekében, mivel ezen gépek hosszú időn keresztül szolgálják a háztartás minden tagját.A témát több szempontból is érdekesnek gondolom: nem csak a gépgyártás fejlődött az évek alatt, hanem ezzel együtt a vásárlói igények is folyamatosan változnak. A vásárlók és a gyártók közvetett kapcsolatban állnak egymással, így folyamatosan és kölcsönösen formálja a két csoport egymást. Így létrehozva újabb trendhullámokat, innovatív megoldásokat és ezzel együtt formálva a piacot is.Kutatásom célja tehát, hogy közelebbről ismertessem a mosógép vásárlás során figyelembe vett szempontokat, vásárlói preferenciákat és ezek változásait, átfogó képet adni a piac helyzetéről, alakulásáról és betekintést nyújtani a jelenlegi fejlesztésű készülékek tulajdonságaiba. A témát több részről közelítem meg. Első körben tisztázom, hogy a mosógép a jelenlegi kutatásban milyen értelemben járom körül és a piacot tekintve hol helyezkedik el. Másodkörben térek rá a vásárlóra, ahol mélyen vizsgálom a vásárló fekete dobozát, kiemelt figyelemmel az attitűdre. Ezután térek át a vásárlási folyamatra és lépéseinek elemzésére, majd a vásárlás utáni magatartására. Végső soron szeretnék betekintést adni abba, hogy hol tartanak a fejlesztések a mosógépek terén, milyen újításokat tudnak jelenleg bemutatni a gyártók, hogyan próbálnak megoldást nyújtani a környezetvédelmi problémákra, felhívva erre a vásárlók figyelmét is. Utolsó pontban primer kutatással zárom projektmunkám, ezzel kapva egy valós idejű átfogó közvetlen visszajelzést mindazoktól, akik érintettek vásárlást illetően és azoktól is, akiket jelenleg nem érint a vásárlás, de használnak mosógépet.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: attitűd (tartós beállítódás; értékelő viszonyulás), fogyasztói elégedettség - vásárlói elégedettség, fogyasztói magatartás, fogyasztói szokások, folyamatelemzés, gépipar - gépgyártás, termékpiacok, vásárlás, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:27
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet