Dági Mónika (2024) A projekt alapú oktatás intézményi implementációját segítő kézikönyv szükséges tartalmi elemeinek vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Szakdolgozat_Dági Mónika (1).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (4MB) |
![]() |
PDF
Dági_Mónika_külső_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (336kB) |
![]() |
PDF
Dági Mónika bírálati lap PAM.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (326kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomat egy olyan irányadó dokumentumnak szánom, ami bármelyik iskolának segítségként szolgálhat ahhoz, hogy elkészítsenek egy az adott iskolára szabott, a sajátosságait figyelembe vevő kézikönyvet a projektalapú oktatás bevezetéséről és alkalmazásáról.Tudja-e minden iskola alkalmazni a projekt alapú oktatást? Célom, egy olyan útmutató dokumentum elkészítése, amely segíteni tud minden iskolának átlátni, hogy mivel jár a projektoktatás bevezetése, illetve alapul szolgálhat egy az adott iskola által készíteni kívánt kézikönyvhöz, ami a projektmódszer alkalmazásának lépéseit írja le az adott iskola sajátosságait figyelembe véve. Hogy miért kell útmutató egy iskolának? Először is azért, mert szükséges átlátni, hogy mi mindennel jár a módszer bevezetése, és ilyen módon lehet értékelni, hogy készen állunk-e rá. Másodsorban, ha már eldöntöttük, hogy belevágunk, a saját arcunkra kell formálnunk. Meg kell vizsgálnunk, hogy azok az adottságok, amikkel rendelkezünk hogyan és milyen módon járulnak hozzá az új módszerhez. Minden iskola más tulajdonságokkal rendelkezik. Éppen ezért saját magának kell átlátnia, hogyan tudja a projekt alapú oktatást bevezetni. Ebben szeretnék a dolgozatommal segítséget nyújtani.A kutatás során először azt szerettem volna megvizsgálni, hogy hasznos lehet-e egy kézikönyv, ami a projekt alapú oktatást segít implementálni egy iskolának, ezután pedig a tartalomjegyzéket szerettem volna összeállítani egy minél hasznosabb kézikönyvhöz.Ehhez olyan emberekkel készítettem interjúkat, mint Tóth-Kirzsa Fruzsina, a Budapest School Gellért menedzsere és mentortanára, Halácsy Péter, a Budapest School alapítója, Lz Bergeron, a New Tech Network kutatásért és stratégiáért felelős igazgatója és Kovácsné Dr. Nagy Emese, a KIP központ és a Miskolci Egyetem tanárképző intézetének igazgatója. Az interjúk mellett pedig online kérdőív segítségével megkérdeztem a Budapest School-hoz tartozó iskolák dolgozóinak közösségét is.A kutatás során egyértelműen kiderült, hogy a megkérdezettek rendkívül hasznosnak ítélik meg egy ilyen kézikönyv ötletét. A levont tanulságok alapján pedig végül sikerült egy lehetséges tartalomjegyzéket is összeállítani.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Közgazdásztanár mesterképzési szak, vendéglátás-idegenforgalmi szakterület 3 féléves
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | kézikönyvek, oktatásmódszertan, projektpedagógia, reformpedagógia, tanulásmódszertan |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:27 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:27 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |