Tóth Róbert Ferenc (2024) A B2B értékesítés sikertényezői - AI alapú árajánlat-készítő rendszer bevezetése egy kereskedelmi vállalatnál. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Szakdolgozat_Toth_Robert_DJZC91_01.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
![]() |
PDF
eredetisegi_nyilatkozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (208kB) |
![]() |
PDF
Tóth Róbert Ferenc.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (297kB) |
![]() |
PDF
TothRobertFerenc_BGE_kulsőbíralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (241kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatomban azt a kérdést szeretném körbejárni, hogy az új informatikai eszközökkel, elsősorban az AI-al milyen kihívásokat tudna leküzdeni egy adott vállalat, amelynél az elmúlt 2 évben dolgoztam. A céget nevesíteni nem szándékozom titoktartási okok miatt, de egy meghatározó szereplője a magyar IT disztribúciós piacnak. Mivel iparági sajátosságból adódóan rengeteg termék ismerete szükséges a partnerek kiszolgálásához, egy AI vezérelt árajánlatadó rendszer bevezetése idő és korszerű lenne. Egy potenciális rendszer már tesztelés alatt áll. Azóta folyamatos téma ennek a kommunikációja és bevezetése a meglévő partnerek között. Ennek megfelelően több kérdés is felmerült, amelyekre választ keresek. Nagyon fontos kérdés, hasznos-e egy ilyen rendszer és van e jövője az AI alapú technológiának a cégnél. Amennyiben a bevezetés megtörténik, a meglévő partnerekben van-e hajlandóság a rendszer használatára. Ezen felül fontos, hogy milyen tényezők is befolyásolják leginkább az AI-alapú ajánlatadással kapcsolatos elfogadást. A kutatás jelentőségét az adja, hogy egy automatizált AI támogatott árajánlatadó rendszer segíthet csökkenteni a bérköltség ráfordítást, illetve a felszabaduló munkaórák optimálisabb felhasználását új ügyek megszerzésére. Fontos megjegyezni, hogy az árbevétel nagy része a meglévő szerződések megújításából származik, amelyek jelentős erőforrásokat igényelnek, de egy ilyen rendszer jelentősen optimalizálhatná ezeket a folyamatokat. Az SMB szektor sajátosságaiból adódóan a sales ciklus rövid, de a beérkező dealek száma magas. A következő szakaszban bemutatom az adott céget, amely a kutatás alapjául szolgál, és amely jelenleg is egy AI-alapú megoldás bevezetése előtt áll.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | B2B, értékesítés, IT, mesterséges intelligencia, sikertényezők |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:27 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:27 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |