A közösségi média szerepe, hasznossága és használatának lehetőségei a magyarországi mikro-, kis- és középvállalati szektor marketingkommunikációjában

Báló Júlia (2024) A közösségi média szerepe, hasznossága és használatának lehetőségei a magyarországi mikro-, kis- és középvállalati szektor marketingkommunikációjában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Báló Júlia.pdf] PDF
Szakdolgozat_Báló Júlia.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (653kB)
[thumbnail of Interjú vezérfonal_Báló Júlia.pdf] PDF
Interjú vezérfonal_Báló Júlia.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (109kB)
[thumbnail of Báló Júlia BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Báló Júlia BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (205kB)
[thumbnail of Báló Júlia_külső.pdf] PDF
Báló Júlia_külső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (195kB)

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt évek során a közösségi média robbanásszerű népszerűségével párhuzamosan számos változás következett be, amely nem csak az emberekre, hanem a vállalatokra is hatással volt. Nagyban változott a személyek alapvető mindennapi kommunikációja, melyhez a vállalatoknak is alkalmazkodnia kellett, mivel az közösségi hálók váltak az egyik legjelentősebb kommunikációs eszközzé. Napjainkban a hagyományos marketing eszközök mellett a közösségi média platformok a fogyasztók számára napi 24 órában elérhetőek, és „nézettségük” rekordokat dönt, emellett költséghatékonyak is. A marketingkommunikáció terén számos lehetőséggel és megoldással találkozhatunk, mivel ma már megszokott, hogy folyamatosan láthatunk hirdetéseket a közösségi médiát görgetve. Személy szerint én úgy tapasztaltam, hogy felhasználóként magam is egyre gyakrabban találkozok különféle kereskedelmi célú bejegyzéssel vagy hirdetéssel. Ezek a tartalmak egészen a kis- és középvállalkozásoktól a multinacionális vállalatokig egyre jellemzőbbek. Láthatóan manapság egyre nagyobb a hangsúly a social media jelenléten vállalati szinten ugyanúgy, mint a hétköznapi emberek életében. Kérdésként vetődött fel bennem, hogy a Magyarországon működő kis és középvállalkozások hogyan tudják kiaknázni a közösségi média platformok adta lehetőségeket. A környezetemben több olyan cég működik, mely egyáltalán vagy csak kezdetlegesen használja a közösségi médiát és él annak marketingkommunikációs lehetőségeivel. Véleményem szerint számos olyan mikro-, kis- és középvállalkozás van, melyek nem alkalmazzák vagy nem megfelelően alkalmazzák a social media hirdetéseket és kommunikációt, pedig sok előnnyel szolgálhatna számukra működésük során. Szerettem volna egy olyan témát választani záródolgozatomhoz, amely amellett, hogy közel áll hozzám, a munkámhoz és a jövőbeli terveimhez kapcsolódik és szakmailag fontos és napjainkban releváns lehet. Úgy gondolom az általam választott kérdéskör vizsgálata megfelel az általam meghatározott elvárásoknak, mivel manapság az online jelenlét alapvető a fogyasztók életében. Záródolgozatommal szeretnék egy átfogó képet adni a közösségi média platformok és a vállalati értékesítési stratégiák kapcsolatáról, valamint a bennük rejlő lehetőségekről. A kutatás célja, hogy rávilágítson a KKV szektorban gyakorlatban alkalmazott social media marketing megoldásokra, valamint, hogy megismerjük a magyar mikro-, kis- és középvállalkozások által képviselt véleményt a közösségi médiák marketingkommunikációs célú alkalmazásáról. Mivel a kutatásom célja, hogy ne csak elméleti oldalról ismertessem a kis és középvállalkozások social media kommunikációját, hanem a gyakorlatban alkalmazott módszerekről is írjak, így a dolgozatom két nagy részre tagolódik. Ezek a szekunder és a primer kutatás fejezetei lesznek. Dolgozatom első részében, a szekunder kutatás keretein belül szakirodalmi és szakmai források alapján ismertetem a legfontosabb alapfogalmakat definíciószerűen, melyek dolgozatom során többször említésre kerülnek majd és fontosak a témában. Ebben a szakirodalmi áttekintés részben többek között szó lesz a kis és középvállalkozásokról az Európai Unióban és Magyarországon. Egy külön fejezetben említem az általuk elérhető marketing eszközöket, illetve a marketingkommunikációt az internet világában. Továbbá fontosnak tartom, hogy néhány gondolatban említést tegyek más marketingeszközökről és külön kitérjek a közösségi platformok kialakulására, az egyes szociális médiumokra és azok tulajdonságaira, eddigi eredményeire. A szekunder kutatásom utolsó fejezetében pedig ismertetem a közösségi médiumok marketingkommunikációs eszközzé válását és lehetőségeit a marketing területén. Ez az elméleti háttér szolgál majd primer kutatásom alapjául. A szakdolgozatom második felében az általam végzett, primer kutatást ismertetem. Miután tisztáztam a kutatási kérdéseket és célokat, kitérek az általam választott mélyinterjús adatgyűjtési módszertanra. Egy következő részben ezután ismertetem az interjúk kérdéseit és írok a válaszokról, majd az eredmények elemzését követően összegzem az általam legfontosabbnak vélt információkat és következtetéseket. Végül a szakdolgozatomat egy összegzéssel zárom, melyben tömören összefoglalom mind a szakirodalmi háttér, mind a primer kutatásom eredményeit és konklúzióit.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: kis- és középvállalkozás - KKV, közösségi média, marketing, marketingkommunikáció, marketingstratégiák
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:27
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet