A study of the effectiveness of key opinion consumers (KOCs) in influencer marketing on TikTok shop for electronics brands in Vietnam

Tran Le Hoang (2024) A study of the effectiveness of key opinion consumers (KOCs) in influencer marketing on TikTok shop for electronics brands in Vietnam. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Thesis-tran le hoang final.pdf] PDF
Thesis-tran le hoang final.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ_TLH.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ_TLH.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (131kB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap BELSŐ-Tran_Le_Hoang_Sarkadi_Katalin.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap BELSŐ-Tran_Le_Hoang_Sarkadi_Katalin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (138kB)

Absztrakt (kivonat)

This research aims at establishing the efficiency of Key Opinion Consumers (KOCs) for the influencer marketing in TikTok Shop of electronics market in Vietnam. KOCs are modern personalities, which are credible and close to consumers, who affect their choices. Therefore, the study seeks to understand the effect of KOCs’ unique attributes and approach towards the choice of purchase by customers. The research methods used in this study include survey, interviews, and content analysis. These methods offer a clear picture of the involvement of the KOCs in the perception of the brands, the impact of KOCs on sales of TikTok Shop and the determinants to it. Based on the review of the effective and successful KOC-led influencer marketing initiatives along with the information gathered regarding the consumers’ perception and a qualitative focus group discussion with academicians and industrial practitioners from the Vietnamese context, this study allows the brands to garner more insights while they plan for using KOCs specifically available at TikTok Shop in Vietnam. The research results will help to extend the knowledge about the role of KOCs in the further Vietnamese digital environment and give precise recommendations for the brands which are interested in deploying the consequences of influencer marketing.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: customer service, Digital marketing, e-marketing, influencer, key opinion consumers, TikTok shop
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:27
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet