Dóra Boglárka Ocskó (2024) A PPC hirdetések hatékonysága különböző iparágakban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
DY0OZP_Ocskó-Dóra-Boglárka_A-PPC-hirdetések-hatékonysága-különböző-iparágakban.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (870kB) |
![]() |
PDF
Ocskó Dóra Boglárka BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (204kB) |
![]() |
PDF
OcskóDóraB_külső.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (194kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatomban a PPC (Pay Per Click) hirdetések hatékonyságát vizsgálom két különböző iparágban, a drogériák és a távközlési szektor területén. Az online marketing egyik leggyorsabban fejlődő eszköze a PPC hirdetések, mivel lehetőséget nyújt a hirdetőknek arra, hogy pontosan célozzák meg a kívánt közönséget, és mérhető adatokat gyűjtsenek a kampányok eredményeiről.A kutatásom célja az volt, hogy feltárjam, milyen tényezők befolyásolják a PPC kampányok hatékonyságát az egyes iparágakban, és hogy megértsem, hogyan lehet ezeket a hirdetési stratégiákat az adott szektorok sajátosságaihoz igazítani.A dolgozatomban két kiemelkedő vállalatot választottam elemzésre: a Drogerie Markt (DM) és a Magyar Telekomot. Ezek a cégek sikeres példái annak, hogyan alkalmazhatóak a PPC kampányok különböző iparágakban. A kutatás során különös figyelmet fordítottam arra, hogy milyen típusú PPC platformok működnek a legjobban az adott iparágakban, milyen szezonális vagy iparági trendek befolyásolják a kampányok hatékonyságát, és hogy milyen különbségek vannak a kampányok teljesítményében, például a kattintásonkénti költség (CPC), az átkattintási arány (CTR) vagy az ezer megjelenésenkénti költség (CPM) tekintetében.A kutatásomban szekunder és primer módszereket egyaránt alkalmaztam. Szekunder kutatásként elemzem a PPC hirdetésekről és online marketingről szóló szakirodalmakat, míg primer kutatásként interjúkat készítettem PPC specialistákkal és marketing szakemberekkel, akik a DM és a Telekom kampányaiban dolgoznak.Az interjúk lehetőséget adnak arra, hogy mélyebb betekintést nyerjek a kampányok működésébe, valamint az iparági kihívásokba és lehetőségekbe.A kutatásom célja, az volt, hogy átfogó képet kapjak a PPC hirdetések iparág-specifikus hatékonyságáról, és feltárjam, milyen stratégiák működnek a legjobban a drogériák és a távközlés területén.Úgy gondolom dolgozatom végére átfogó képet kaptam a PPC hirdetések hatékonyságáról, az általam vizsgált iparágakról és választ kaptam az összes feltett kutatási kérdésemre.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | iparágak, kattintásalapú költség (CPC), nagyvállalatok, online marketing, telekommunikáció |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:27 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:27 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |