A PPC hirdetések hatékonysága különböző iparágakban

Dóra Boglárka Ocskó (2024) A PPC hirdetések hatékonysága különböző iparágakban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of DY0OZP_Ocskó-Dóra-Boglárka_A-PPC-hirdetések-hatékonysága-különböző-iparágakban.pdf] PDF
DY0OZP_Ocskó-Dóra-Boglárka_A-PPC-hirdetések-hatékonysága-különböző-iparágakban.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (870kB)
[thumbnail of Ocskó Dóra Boglárka BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Ocskó Dóra Boglárka BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (204kB)
[thumbnail of OcskóDóraB_külső.pdf] PDF
OcskóDóraB_külső.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (194kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a PPC (Pay Per Click) hirdetések hatékonyságát vizsgálom két különböző iparágban, a drogériák és a távközlési szektor területén. Az online marketing egyik leggyorsabban fejlődő eszköze a PPC hirdetések, mivel lehetőséget nyújt a hirdetőknek arra, hogy pontosan célozzák meg a kívánt közönséget, és mérhető adatokat gyűjtsenek a kampányok eredményeiről.A kutatásom célja az volt, hogy feltárjam, milyen tényezők befolyásolják a PPC kampányok hatékonyságát az egyes iparágakban, és hogy megértsem, hogyan lehet ezeket a hirdetési stratégiákat az adott szektorok sajátosságaihoz igazítani.A dolgozatomban két kiemelkedő vállalatot választottam elemzésre: a Drogerie Markt (DM) és a Magyar Telekomot. Ezek a cégek sikeres példái annak, hogyan alkalmazhatóak a PPC kampányok különböző iparágakban. A kutatás során különös figyelmet fordítottam arra, hogy milyen típusú PPC platformok működnek a legjobban az adott iparágakban, milyen szezonális vagy iparági trendek befolyásolják a kampányok hatékonyságát, és hogy milyen különbségek vannak a kampányok teljesítményében, például a kattintásonkénti költség (CPC), az átkattintási arány (CTR) vagy az ezer megjelenésenkénti költség (CPM) tekintetében.A kutatásomban szekunder és primer módszereket egyaránt alkalmaztam. Szekunder kutatásként elemzem a PPC hirdetésekről és online marketingről szóló szakirodalmakat, míg primer kutatásként interjúkat készítettem PPC specialistákkal és marketing szakemberekkel, akik a DM és a Telekom kampányaiban dolgoznak.Az interjúk lehetőséget adnak arra, hogy mélyebb betekintést nyerjek a kampányok működésébe, valamint az iparági kihívásokba és lehetőségekbe.A kutatásom célja, az volt, hogy átfogó képet kapjak a PPC hirdetések iparág-specifikus hatékonyságáról, és feltárjam, milyen stratégiák működnek a legjobban a drogériák és a távközlés területén.Úgy gondolom dolgozatom végére átfogó képet kaptam a PPC hirdetések hatékonyságáról, az általam vizsgált iparágakról és választ kaptam az összes feltett kutatási kérdésemre.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: iparágak, kattintásalapú költség (CPC), nagyvállalatok, online marketing, telekommunikáció
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:27
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:27

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet