Szabó Éva (2024) Influenszer marketing és content marketing a női fitnesz világban a Myprotein példáján keresztül. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Influenszer marketing és content marketing a női fitnesz világban a Myprotein példáján keresztül - Szabó Éva EHXRE6.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
SZabó Éva_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (208kB) |
![]() |
PDF
Szabó Éva_bírálati lap_VI.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (208kB) |
Absztrakt (kivonat)
Ma már rengeteg olyan szakember és az egészséges életmód szerelmese van, akik nem feltétlen, mint fogyasztók, hanem mint tartalomgyártók jelentek meg ezen a piacon. Különböző tartalmakat gyártanak ebben a témában; információkat osztanak meg étkezési és edzési szokásaikról, tapasztalataikról, a mindennapi életükről. Követőbázissal is rendelkeznek; amellett, hogy biztassák a fogyasztókat a változásra és kitartásra, közösséget is építenek tartalmaikkal és a személyükkel. Ezeknek az együtthatóknak hatására motiválják a közösségüket az életmódváltásra és terelik őket a sportolás világába. A fentebb leírt „fogalom” a fitnesz influenszerséget jelenti. A fitnesz tartalomgyártók olyan befolyást tudnak tenni a követőtáborukra, amit a cégek is észrevettek. Ezt kihasználva, jelenleg az étrendkiegészítő és fitnesz ruházatot gyártó cégek nagy része influenszer marketing irányába orientálódnak a marketingkommunikációjukban. Emiatt kutatásom fő célja a Myprotein, étrendkiegészítő és fitnesz ruházatot gyártó cég influenszer marketingjének bemutatása. Fő erőssége a cégnek a közösségük és tartalomgyártóik ezen a piacon; ezért is gondoltam egy jó választásnak a témámhoz. Emellett, mint női fogyasztó, előszeretettel követem a cég márkanagyköveteit, de nem csak én, hanem a környezetemben sok másik női társam is. Ennek hatására a kutatásomat leszűkítettem csak a női influenszerek vizsgálatára a cégen belül, mert feltevődött bennem a kérdés, hogy mekkora lefedést és befolyásolást tudnak tenni táborukra, illetve ez mekkora hatással van a cég életére. Emiatt két részre bontottam kutatási kérdéseimet; a céggel kapcsolatos kérdésekre és az influenszerekre tartozó kérdésekre. A céggel kapcsolatosan megvizsgáltam azt, hogy milyen marketingkommunikációs eszközöket használnak, kik a célcsoportjuk. A content marketing eszközeiket vizsgáltam meg, annak hatékonyságát, esetleges fejlesztésre szoruló részeket mutattam be. Az influenszerek oldaláról vizsgálatot folytattam arról, hogy kik ők, milyen marketingkommunikációs eszközöket használnak, hogyan alakítják ki tartalmaik és milyen minőségben készítik el ezeket a közösségük felé. Emellett vizsgáltam azt, hogy mennyire gondolják a követők önazonosnak tartalmaikban és fő üzenetükben az öt általam kiválasztott tartalomgyártót. Vizsgáltam emellett még azt, hogy a női fogyasztóknak fontos e tartalomgyártók neme, esetleg a férfi influenszereket gondolják önazonosabbnak a témában. A kettő részt összevetve elemeztem azt, hogy milyen szinkronban van a cég által közvetített tartalmak az influenszerek tartalmával és milyen befolyással van a követőbázisukra.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 4P modell, content marketing, D2C modell, fitnesz, influenszer marketing, marketing stratégia, social media marketing |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:27 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:27 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |