Gillányi Ákos (2024) Marketingkommunikáció a gépjárműiparban és az elektromos autózás előretörése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
swor7e.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
Gillanyi_Akos_BA KM magyar.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (352kB) |
![]() |
PDF
Gillányi Ákos bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (308kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom célja, hogy a hagyományos járművek marketingkommunikációját összehasonlítsam az elektromos autók marketingkommunikációjával, illetve, hogy bemutassam az iparág fő hiányosságait és a vásárlók lehetséges félelmeit. Kutatásom során felszeretném mérni a vásárlók hajlandóságát az elektromos autók vásárlására és azt, hogy hogyan lehetne enyhíteni a köztudatban elterjedt negatív megítélést, ha van ilyen. Ezek a kérdések mellett fontosnak találom annak a vizsgálatát, hogy a nagy autóipari vállalatok miként változtattak marketingkommunikációjukban az alapításuktól, de leginkább azt, hogy a 21. században hogyan változott a kommunikáció egy gépjárműipari nagyvállalatnál. A témát aktualitásnak érzem hiszen a növekvő infláció és a gazdasági válság számottevő hatást gyakorolt az iparágra az elmúlt években. Emellett az elektromos autózás hirtelen és gyors technikai fejlődése miatt nagy érdeklődést válthat ki az emberekből, illetve a fenntarthatóság és a környezetvédelem, valamint a folyamatosan változó károsanyag- kibocsátási szabályozások is óriási szerepet játszanak ebben az iparágban. Az Európai Unió szabályozásai is nagyban befolyásolták az iparágat az elmúlt években. A szigorú előírásoknak egyre nehezebben tudnak megfelelni a nagyvállalatok, így számukra is fontos az elektromos autók gyártása és az eladások számának megnövelése, valamint olyan (morálisan megkérdőjelezhető) módszereket vetnek be, amik nem feltétlenül segítik a károsanyagkibocsátás csökkentését, hanem csak látszatintézkedések annak érdekében, hogy hírnevüket tudják emelni. A gyártók ez mellett elkezdték kivezetni a hagyományos modelljeiket is az elektromos autók javára, ami szintén nagyban megváltoztatja a piaci körülményeket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | eseménymarketing, gépjármű értékesítés, járműipar - gépjárműipar, közlekedésmarketing, marketing |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:26 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:26 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |