Marketingkommunikáció a gépjárműiparban és az elektromos autózás előretörése

Gillányi Ákos (2024) Marketingkommunikáció a gépjárműiparban és az elektromos autózás előretörése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of swor7e.pdf] PDF
swor7e.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Gillanyi_Akos_BA KM magyar.pdf] PDF
Gillanyi_Akos_BA KM magyar.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (352kB)
[thumbnail of Gillányi Ákos bírálat.pdf] PDF
Gillányi Ákos bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (308kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozatom célja, hogy a hagyományos járművek marketingkommunikációját összehasonlítsam az elektromos autók marketingkommunikációjával, illetve, hogy bemutassam az iparág fő hiányosságait és a vásárlók lehetséges félelmeit. Kutatásom során felszeretném mérni a vásárlók hajlandóságát az elektromos autók vásárlására és azt, hogy hogyan lehetne enyhíteni a köztudatban elterjedt negatív megítélést, ha van ilyen. Ezek a kérdések mellett fontosnak találom annak a vizsgálatát, hogy a nagy autóipari vállalatok miként változtattak marketingkommunikációjukban az alapításuktól, de leginkább azt, hogy a 21. században hogyan változott a kommunikáció egy gépjárműipari nagyvállalatnál. A témát aktualitásnak érzem hiszen a növekvő infláció és a gazdasági válság számottevő hatást gyakorolt az iparágra az elmúlt években. Emellett az elektromos autózás hirtelen és gyors technikai fejlődése miatt nagy érdeklődést válthat ki az emberekből, illetve a fenntarthatóság és a környezetvédelem, valamint a folyamatosan változó károsanyag- kibocsátási szabályozások is óriási szerepet játszanak ebben az iparágban. Az Európai Unió szabályozásai is nagyban befolyásolták az iparágat az elmúlt években. A szigorú előírásoknak egyre nehezebben tudnak megfelelni a nagyvállalatok, így számukra is fontos az elektromos autók gyártása és az eladások számának megnövelése, valamint olyan (morálisan megkérdőjelezhető) módszereket vetnek be, amik nem feltétlenül segítik a károsanyagkibocsátás csökkentését, hanem csak látszatintézkedések annak érdekében, hogy hírnevüket tudják emelni. A gyártók ez mellett elkezdték kivezetni a hagyományos modelljeiket is az elektromos autók javára, ami szintén nagyban megváltoztatja a piaci körülményeket.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: eseménymarketing, gépjármű értékesítés, járműipar - gépjárműipar, közlekedésmarketing, marketing
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:26
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet