Overturizmus és látogatómenedzsment, kihívások Budapest fenntartható turizmusában

Tóth Valentina Alma (2024) Overturizmus és látogatómenedzsment, kihívások Budapest fenntartható turizmusában. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of TóthValentinaAlma_szakdolgozat.pdf] PDF
TóthValentinaAlma_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (829kB)
[thumbnail of Tóth Valentina Alma_opponens_Boros Kitti.pdf] PDF
Tóth Valentina Alma_opponens_Boros Kitti.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (161kB)
[thumbnail of Tóth Valentina Overtourizmus Konzulens KarsaiÁ.pdf] PDF
Tóth Valentina Overtourizmus Konzulens KarsaiÁ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (133kB)

Absztrakt (kivonat)

A turizmus ágazta napjainkban az egyik leggyorsabban fejlődő szektor, megannyi munkahelyet és lehetőséget kínál az arra nyitott személyeknek, azonban fontos lenne foglalkozni az árnyoldalaival is. Jelenleg erőteljesen megfigyelhetők az overturizmus jelei olyan városokban is, melyek esetében az érintettség a híradásokból még nem feltétlen érzékelhető. Ilyen példa lehet Amszterdam, Barcelona, Velence, illetve Budapest. Napjainkban elengedhetetlen, hogy választ találjunk a környezetvédelem és a fenntarthatóság kihívásaira, kérdéseire, mint például a túlzott szennyezőanyag – kibocsájtás a különböző közlekedési eszközök által (gépjármű, repülőgép, autóbusz stb.), a túlzott szemetelés akár a nyílt utcán, a szeméttelepek túltelítettsége, vagy épp a talajszennyeződés növekedése. Napjainkban a trendeket sok tényező befolyásolhatja, elsősorban az internet által egyre sebesebben terjedő információ áradat, amely befolyásoló tényező a viselkedési kultúra átalakulására. A különböző platformokon nyomon tudjuk követni, melyik ismerősünk merre járt a világban, majd ebből következik, hogy megjelenik bennünk az igény, hogy hasonló élvezetekre, élményekre tegyünk szert. Megjelenik bennünk az élmények szerzése iránti vágy, illetve a kalandvágy, amely erősíti azt az emberekben, hogy minél többet utazzanak, járjanak világot. Áttörő sikerek eléréséhez tisztában kell lenni az adott desztináció sajátosságaival, a helyeik és a turisták igényeivel, ezeket összekapcsolva kell döntéseket hozni. Mindebben nagy segítséget nyújthatnak az UNWTO stratégiai javaslatai, mely alkalmazására és ennek kapcsán sikerek elérésére már számos példát láthatunk a világban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Barcelona, Budapest, nemzetközi turizmus, turizmus, turizmusfejlesztés
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:26
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet