Maruzs Hanna Bianka (2024) Philips Magyarország marketingkommunikációjának elemzése-Szépségápolási terület. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Philips Magyarország marketingkommunikációjának elemzése-Szépségápolási terület-Maruzs Hanna Bianka-GMB1LC.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. November 27.. Download (1MB) |
![]() |
PDF
Titkosítási kérelem.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (301kB) |
![]() |
PDF
Maruzs Hanna Bianka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (299kB) |
![]() |
PDF
Maruzs Hanna Bianka_külső_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (200kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témája a Philips Magyarország marketingkommunikációjának az elemzése. Ehhez kapcsolódóan három főbb kutatási kérdést fogalmaztam meg a dolgozatírás kezdetén: 1. Milyen hatást váltanak ki a Philips Magyarország szépségápolási termékei a fogyasztók körében? 2. Hogyan reagál a Philips Magyarország a szépségápolási iparág aktuális trendjeire és változásaira a marketing tevékenységében? 3. Milyen versenyelőnyökkel rendelkezik a Philips a szépségápolási területen a konkurenciáival szemben? Ezekre a kérdésekre kerestem a kutatásaim, elemzéseim során a választ, amelyben nagy segítségemre volt a vállalat marketingvezetőjével készített mélyinterjú, amelyből választ kaptam a kérdéseimre a Philips vállalat szemszögéből. Ennek ellenére viszont minél szélesebb körben szerettem volna megvizsgálni a vállalatot és a kutatási kérdéseket, ezért készítettem egy online kérdőívet is, így fogyasztói szemszögből is megvizsgáltam a Philipset. Emellett több szakirodalmi források alapján is elemeztem a vállalatot. A kutatásom során azt a választ kaptam, hogy a Philips szépségápolási termékeknek több, mint 90%-os ismertségük van a fogyasztók körében és pozitív hatást váltanak ki, hiszen a megbízhatóság és a kiváló minőség jut eszükbe először a fogyasztóknak. Ebben a kérdésben mindkét szemszögből (vállalati és fogyasztói szemszög) szinte ugyanazt a választ kaptam, hiszen a Philips vezetője is alátámasztotta, hogy az emberek nagy többsége ismeri és használja a termékeket és a megbízhatóság jut eszükbe magáról a márkáról, amely annak is köszönhető, hogy egy nagyon régóta jelenlévő holland márkáról beszélünk, amely a magyarországi piacon rengeteg már elégedett fogyasztóval rendelkezik. A Philips Magyarország piacvezető szinte minden szépségápolási termékkategóriában, ezért főként ők diktálják a trendeket. Ebben a marketing vezetőjük is megerősített, hiszen bemutatta az elmúlt évek GFK prezentációit, amelyből számszerűen kiderültek az egyes termékcsoportokban a cégek elért eredményeik. Emellett a Philips piacvezető pozíciójához mérten elsőként rendelkezett TikTok csatornával és 2016 óta saját webshop-pal is, amely egyszerűbbé és rugalmasabbá teszi a vásárlást az érdeklődők számára. Véleményem szerint a Philips gyorsan reagál a világ napi aktualitásaira, amihez nagyon jó marketinget párosít, például a labdarúgó EB-n a OneBlade borotva reklám. Kritikai szemléletem alapján a Philips nagyon jól és eredményesen reagál a marketingtevékenységében az aktuális szépségápolási trendekre. A Philips, ahogy a szlogenjük is mutatja „Innovation for you”, innovációs versenyelőnnyel rendelkezik a konkurenciáival szemben, ezt alátámasztottam a szakdolgozatomban a SWOT analízissel, a BCG mátrix-al és a Porter 5 erő modellel is. Ezt a marketing vezető és az online kérdőív is megerősítette, hiszen vegyük példának a Philips Lumea villanófényes szőrtelenítőt, amely közel 80%-ban uralja a piacot ebben a kategóriában. Emellett még a márkanév is egyfajta versenyelőny, hiszen az X generációban úgy maradt meg a Philips, hogy Európában gyártották ezért jó a minősége és megbízható. Végezetül pedig szeretnék néhány esetleges javasaltot, észrevételt tenni a Philips marketingkommunikációjával kapcsolatban. A vállalat marketingtevékenységét nézve, elmondható, hogy eredményes, hiszen a forgalom is ezt tükrözi minden évben, nagyon sok eredményes marketing kampánnyal (például: Joy napok, Glamour napok, OneBlade borotva kampány). Az is jól látszik, hogy a Philips minden tekintetben a profit maximalizálásra törekszik és ennek érdekében minden marketing eszközt használ, hogy minél szélesebb körben elérje a fogyasztókat. Emiatt óriási marketing pénzt költenek el és itt szeretnék egy szakmai javaslatot tenni: ahogyan a Philips prezentációjából láttam és az előző fejezetekben is elemeztem rengeteg pénzt költenek Tv reklámokra, viszont influenszerekkel való együttműködésük nem túl látványos és a jelenlegi trendeket nézve ez elengedhetetlen eleme lenne a kampányaiknak. Az online kérdőívemből pedig még azt a visszajelzést kaptam, hogy még több kedvezményre, kuponokra lenne szükség annak érdekében, hogy mégtöbb fogyasztó megtudja engedhetni magának a szépségápolási termékek megvásárlását. Összegezve a kutatásaimat, elemzéseimet arra a következtetésre jutottam, hogy a Philips egy rendkívül erős marketingorientált cég, amely nagyon erős kommunikációval, kampányokkal rendelkezik. Véleményem szerint a Philips megérdemli a piacvezető szerepet, hiszen nagyon sokat foglalkoznak a marketing kampányaikkal és ahogyan láttam a jövőbeli terveiket, megfogják tudni tartani a vezető szerepet.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | business marketing, e-marketing - elektronikus marketing, marketingeszközök, marketingkommunikáció, marketingtevékenység |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:26 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:26 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |