Weboldalak jelenléte a KKV szektorban - kárpitos kisvállalkozás vizsgálata, B2B weboldal fejlesztése

Gubicza Bernadett (2024) Weboldalak jelenléte a KKV szektorban - kárpitos kisvállalkozás vizsgálata, B2B weboldal fejlesztése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Gubicza Bernadett_G450U6_Weboldalak jelenléte a KKV szektorban - kárpitos kisvállalkozás vizsgálata, B2B weboldal fejlesztése.pdf] PDF
Gubicza Bernadett_G450U6_Weboldalak jelenléte a KKV szektorban - kárpitos kisvállalkozás vizsgálata, B2B weboldal fejlesztése.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Gubicza Bernadett magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Gubicza Bernadett magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (313kB)
[thumbnail of Gubicza Bernadett BA KM bírálati lap KÜLSŐ.pdf] PDF
Gubicza Bernadett BA KM bírálati lap KÜLSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (164kB)

Absztrakt (kivonat)

Kutatásaim eredményeit külön csoportosítva értékelem, hiszen a kkv szektorról eddig nem tudtam ennyi fontos információt és az olvasottakból is szeretnék kiemelni pár nagyon iz galmas tényt, amik segítették a feltevésem alátámasztását és a kutatási kérdésem megválaszo lását. SZEKUNDER KUTATÁS EREDMÉNYEK A legnagyobb hatással rám Rekettye Gábor, Kkv marketing című könyve volt. Gyakor latilag minden hasznos és fontos információt megtaláltam benne a kisvállalatokról és a straté giákról. Igen is szüksége van egy kisvállalatnak is stratégiára legyen szó a marketingről vagy a digitalizációs fejlettségről. Minél nagyobb egy vállalat a stratégiának annál részletesebbnek kell lennie. A hazai digitális fejlettséget tekintve pedig egyre több kis- és nagyvállalat tesz lépést a digitális fejlődés irányába. A marketing szemléletmód egyaránt fontos kis és középvállalatok számára, mert a marketing középpontjában a potenciális vásárló áll, akinek a termékünk által képviselt értéket szeretnénk prezentálni jobban, mint a konkurens cégek. Persze ez a nagy mar keting versengés annyira nem jellemző a kárpitos iparban, mert nincs annyi szereplő a piacon. Az e-kereskedelem egy ideje nem újdonság és szépen lassan terjeszkedett, de a világ járvány megjelenését követően, azaz 2019-től rohamos növekedésre tett szert és ma már szinte elengedhetetlen lépcsője egy sikeres vállalkozásnak. Az online tér sokkal fontosabb, hogy bár honnan eltudjuk érni az adatokat és szükségszerűvé vált a weboldalak megléte, ami eddig csak egy pluszt adott a cégeknek. Aki nincs fent egy online platformon sem vagy nem üzemeltet weboldalt a vásárlók sokkal nehezebben fogják észrevenni azt. Persze az e-kereskedelemnek is vannak előnyei és hátrányai, amik a következőképpen hatnak a kárpitos vállalkozásra. A kap csolatok és személyes kapcsolattartás egy nagyon fontos alkotóeleme az ügyfélélménynek. To vábbá mivel általában egyedi terméket rendelnek az ügyfelek szeretnek megbizonyosodni személyesen a minőségről esetleg betekinthetnek a gyártás folyamatába. A színek a weboldalon másképpen jelennek meg, mint a valóságban és mivel egyedi termékről van szó elkészítést kö vetően nem lehet csak úgy meggondolni magunkat. Persze nem csak hátrányokkal járna az e kereskedelem felé való nyitottság, hanem sok előnnyel is. Például sokkal többen tudomást sze reznének a vállalkozás létezéséről, hiszen nem központi elhelyezkedésű a telephely. A fejlett infrastruktúrának köszönhetően bárhonnan lehetne rendelni és a kiszállítás is megoldható or szágon kívül is. A kapcsolattartásra számos eszköz segítségünkre van, telefon, e-mail, ajánlat kérő űrlap, online meeting és stb. Ezen felül a vásárló egy helyen végig tudja nézni az összes terméket és választható színt, akár este a kanapéról, amikor a cég már zárva van.PRIMER KUTATÁS EREDMÉNYEK A vállalatelemzési modellek sokat segítettek számomra, hogy megértsem a külső és belső tényezők fontosságát és következményét ebben a szektorban. Mivel a piac nem telített és kevés a konkurens cég sokkal könnyebb kiemelkedni és sokkal kevesebb marketing befektetés sel lehet elérni sokkal nagyobb közönséget. Ez, mint lehetőség nincs kiaknázva a kárpitos vál lalkozás részéről és nagy veszélyt jelenthet, ha egy potenciális új piaci belépő kerül a láthatárra. A digitalizáció és egy B2B webshop megtartaná a jelenlegi partnereket és könnyedén be tudna húzni újakat is. Nem beszélve arról, ha a vállalatirányítási rendszer jelen lenne a vállalkozás életében, mert az ügyfelek szeretnek kapcsolódni egy rendszerhez és ha megtanulják annak kezelését nehezen váltanak. Szóval hiába adna jobb árat a konkurens cég, ha nekik a csapat és a jelenlegi rendszer sokkal fontosabb. Mindenképpen fontosnak tartom a CRM rendszer kiépí tését a vállalkozásban, mert sokat segítene mindkét fél számára (ügyfél, vállalkozás). Ami még szintén fontos, hogy egy teljesen új weboldalt kell létrehozni, ami illeszkedik a modern fogyasztó igényeihez és a régi oldallal összekapcsolni, ha egy látogató esetleg oda találna el előszőr ne veszítsük el vele a kapcsolatot. Ezen a weboldalon szükség lenne termék ismertetőre, referenciákra, részletes kapcsolati fülre és persze árakra teljesítési idővel együtt. A vállalkozásnak, amit mindenképpen szem előtt kell tartania továbbra is az a minőségi termékek gyártása. A vállalkozásnak ez a legnagyobb versenyelőnye, hogy kiváló minőségű terméket tudnak gyártani és a hirdetésekben valamint a weboldalon is ezt kellene még jobban kiemelni. A social médián való jelenlét már szinte elengedhetetlen 2024-ben, hiszen ott tudjuk igazán megismerni és követni a márka tevékenységét. A digitális jelenlét nagyon fontos lett és ez egyre csak nagyobb népszerűségnek fog örvendeni az elkövetkezendő években. Fel kell venni a fonalat a modern trendekkel és mindezt a vásárlók igényeihez igazítani. Természetesen mindemellett megőrzi a kárpitos szektor a hagyományos kapcsolattartási szokásait és lesznek azok az ügyfelek, akik csak személyesen vagy telefonon szeretnének konzultálni, de aki vevő a változásra online kommunikáció felé kell terelni. Sokkal jobb, mert minden információ meg marad írásban, sokkal egyszerűbb akár e-mail visszakeresése és ezáltal kevesebb a félreértés.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: áruértékesítés, digitalizáció, elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, kis- és középvállalkozás - KKV, vállalatirányítás, weboldal tervezés
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:26
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet