The Evolution of Mass Personalization in Marketing

Tóth Anna Fruzsina (2024) The Evolution of Mass Personalization in Marketing. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of The_Evolution_of_Mass_Personalization (3).pdf] PDF
The_Evolution_of_Mass_Personalization (3).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (16MB)
[thumbnail of Toth Anna Fruzsina.pdf] PDF
Toth Anna Fruzsina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (101kB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ Tóth Fruzsina.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap KÜLSŐ Tóth Fruzsina.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (293kB)

Absztrakt (kivonat)

This research conducts secondary (literature review-based) research on the evolution of mass personalization. Starting from television marketing, this research presents how marketing looked like before the internet, how did technology and the internet change marketing, and how is marketing in the present day. The research also covers recommendation engines and marketing automation, and some ethical aspects of mass-personalization.Topics: market-segmentation, mass-personalization, recommendation engines, marketing automation, history of marketing

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: artificial intelligence, big data, History of Marketing, Marketing automation, Mass personalization, Recommendation engines
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:26
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet