A housekeeping tevékenységének elemzése különböző típusú szálláshelyeken – A Hilton Garden Inn Budapest City Centre és a Rooftop City Residence alapján

Faragó Virág Alexa (2024) A housekeeping tevékenységének elemzése különböző típusú szálláshelyeken – A Hilton Garden Inn Budapest City Centre és a Rooftop City Residence alapján. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Faragó_Virág_Alexa_BDPF2Y.pdf] PDF
Szakdolgozat_Faragó_Virág_Alexa_BDPF2Y.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. November 26..

Download (2MB)
[thumbnail of Faragó Virág Alexa_szakdolgozat titkosítás_aláírt.pdf] PDF
Faragó Virág Alexa_szakdolgozat titkosítás_aláírt.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (360kB)
[thumbnail of Faragó Virág Alexa_konzulens_Bártfai Endre.pdf] PDF
Faragó Virág Alexa_konzulens_Bártfai Endre.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (146kB)
[thumbnail of Faragó Virág Alexa_opponens_Zsida László.pdf] PDF
Faragó Virág Alexa_opponens_Zsida László.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (196kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a különböző típusú szálláshelyek housekeeping tevékenységét vizsgálom, két konkrét példa – a Hilton Garden Inn Budapest City Centre és a Rooftop City Residence – összehasonlításával. Kutatásom célja a különböző méretű szálláshelyek housekeeping részlegének azonosságainak és eltéréseinek feltárása, különös tekintettel a szervezeti felépítésre, a munkakörökre, a bevételekre és a kiadásokra, a kommunikációra, a fenntarthatóságra és az innovációkra. A vizsgálat során primer, kvalitatív kutatási módszert alkalmaztam, félig strukturált interjúkat végeztem két szálláshely housekeeping vezetőjével. A kutatási kérdéseim arra irányultak, hogy hogyan befolyásolja a szervezeti struktúra és a munkakörök a részleg hatékonyságát, milyen stratégiák alkalmazhatók a költségek optimalizálására, és hogyan alkalmazkodnak a különböző típusú szálláshelyek a fenntarthatóság és az innovációk iránti elvárásokhoz. Az eredmények alapján a nagy szállodák bonyolultabb szervezeti struktúrát alkalmaznak, amely nagyobb precizitást, de lassabb döntéshozatalt eredményez, míg a kisebb panziók rugalmasabb, de kevésbé specializált működést követnek. A költségoptimalizálás érdekében mind a nagyobb szállodák, mind a kisebb panziók különféle stratégiákat alkalmaznak, beleértve az erőforrások hatékony elosztását, a megfelelő partnerek alkalmazását, valamint a fenntartható megoldások bevezetését, amelyek egyszerre csökkentik a kiadásokat és javítják a működés hatékonyságát. Mindkét szálláshely esetében fontos szerepet játszik a fenntarthatóság és az új technológiák bevezetése, bár ezek mértéke és fajtája eltérő. A feltárt gyakorlatok alapján mindkét típus számára léteznek átvehető megoldások, amelyek hozzájárulhatnak a hatékonyabb működéshez és a versenyképesség növeléséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntarthatóság, housekeeping, innováció, összehasonlító elemzés, panzió, szálloda, szállodaipar, szervezeti felépítés
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:26
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:26

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet