Neumann Kata Míra (2024) Magyar Nemzeti Múzeum: Magyar Menyasszonyok kiállítást megelőző marketing tevékenység és annak hatása a fogyasztói magatartásra. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
BEOZTA_Neumann Kata Míra_Magyar Nemzeti Múzeum Magyar Menyasszonyok kiállítást megelőző marketing tevékenység és annak hatása a fogyasztói magatartásra.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (16MB) |
![]() |
PDF
NeumannKataMíra_BGE_külsőbírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (239kB) |
![]() |
PDF
Neumann Kata_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (207kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a Nemzeti Múzeum Magyar Menyasszony Kiállításán keresztül mutatom be azt, hogy a múzeumok marketingtevékenységei hogyan hatnak a fogyasztói magatartásra. A téma rendkívüli aktualitását több szempontból is, az adja, hogy egyre inkább felértékelődik a kultúra és a művészetek szerepe. A digitalizáció és az online tartalomfogyasztás hatására egyre több emberhez jutnak el az információk. Ezzel párhuzamosan a kulturális intézmények számára nagy kihívást jelent az, hogy felkeltsék a látogatók érdeklődését, és aktívan bevonják őket a kiállításaikba. A marketingtevékenységük ebben központi szerepet játszik, hiszen így hatékonyan kommunikálhatják a kiállítás üzenetét és vonzerejét. Kijelenthetjük, hogy ebben a szegmensben is a fogyasztói magatartások átalakulása figyelhető meg. A múzeumoknak kiemelten reagálniuk kell, hogy a szolgáltatások igénybe vevőinek egyre fontosabb, hogy milyen élményeket szereznek és milyen pozitív benyomásaik alakulnak ki.A Magyar Menyasszonyok kiállítás – amely az esküvői hagyományokat és kultúrát mutatja be – különösen érdekes lehet a fiatal generációk számára is, akik aktívan keresik a hagyomány és modernitás ötvözetét. Ezen túlmenően, a marketingtevékenységek elemzése segít megérteni, hogyan lehet hatékonyan elérni különböző célcsoportokat, és hogyan változik a látogatói élmény a digitális világban. A múzeum kiállítása nemcsak történelmi és művészeti szempontból érdekes, hanem figyelemreméltó marketingkommunikációt is alkalmazott. Témaválasztásomban fő szempontként szerepelt, hogy olyan kiemelt eseményt találjak, mely megfelelő média visszhang mellett, jelentős hatást gyakorolt a kulturális szférára és a társadalom szélesebb rétegeire. Az intézmény ugyanis igyekezett olyan innovatív eszközöket bevetni, amelyek révén új látogatókat vonzhatott be, és a meglévő közönség számára is érdekessé tette a kiállítást. Azáltal, hogy a marketingstratégia erősen támaszkodott a digitális felületekre és a közösségi média aktív bevonására, a múzeum képes volt sikeres interakciót teremteni a közönséggel, ezzel növelve az elköteleződést.A téma elemzése érdekében lefolytattam egy szekunder kutatást, ahol hazai és nemzetközi tanulmányokra, szakcikkekre alapozva kifejtettem a marketing szerepét a kulturális intézményekben, kiemelten foglalkoztam a fogyasztói magatartásokkal, párhuzamba állítottam a marketinghatékonyságot és az értékelési módokat,végezetülpedig a Magyar Menyasszonyok kiállítást mutattam be.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, eseménymarketing, fogyasztói magatartás, kultúra, múzeumok |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:26 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:26 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |