Marketing fejlődése az online térben, azon belül az online magazinok fejlődése

Farkas Réka (2024) Marketing fejlődése az online térben, azon belül az online magazinok fejlődése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Marketing fejlődése az online térben_Farkas Réka_LLLC9M.pdf] PDF
Marketing fejlődése az online térben_Farkas Réka_LLLC9M.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of FarkasRéka_BGE_kulsőbírálat.pdf] PDF
FarkasRéka_BGE_kulsőbírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (238kB)
[thumbnail of Farkas Réka_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Farkas Réka_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (206kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatommal a célom az volt, hogy megismerjem az online magazinok kialakulását, a marketing, a reklámpszichológia és a fogyasztói magatartás vonalán elindulva egy fókuszcsoportos interjú kiegészítésével. Dolgozatom elején a szakirodalmi feldolgozásnál a tágabb témákról, mint a marketing, digitális marketing haladtam egyre inkább a specifikusabb irányok felé, mint a magazinok, online magazinok. Főbb témaköreim voltak a digitális marketing kialakulása és ennek a különböző részei, mint a blogok, a közösségi média. Ezek után áttértem az online magazinok kialakulására és annak történeti áttekintésére. Majd az ezekben rejlő kihívásokra, illetve a jövőre tekintve dolgozatom végén ejtettem pár szót a Mesterséges Intelligenciáról is, ugyanis napjainkban elég nagy szerepe van és ez a jövőben egyre inkább nőni fog véleményem szerint, mind az újságírást mind más területeket érintve. A szakirodalmi feldolgozásomban szekunder kutatásként hoztam egy korábbi 2023-as olvasottsági kutatást melyet az NMHH közölt 2024-ben, itt kiderült, hogy a webes látogatottságok évről évre egyre magasabbak, mint a sajtótermékek olvasottsága. Kutatások még jósolnak jövőt a nyomtatott magazinoknak, de már a legtöbbjük digitális formában is elérhető és egyre inkább ebbe az irányba fognak mozdulni. A primer kutatásom, a korábbiakban említett fókuszcsoportos interjúk voltak, ugyanis úgy véltem ezzel a formával jobban a kérdések mögé tudok látni, mint egy internetes kérdőívvel. Így egy sokkal szélesebb képet kaphattam a fogyasztási szokásokról. A három csoportos interjú hasznos válaszokkal és ötletekkel segítette kutatási kérdéseim megválaszolását, melyet a konklúzió részben bővebben kifejtettem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-marketing - elektronikus marketing, fejlődés, innováció, internetmarketing, sajtó, újságírás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:25
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet