Farkas Réka (2024) Marketing fejlődése az online térben, azon belül az online magazinok fejlődése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Marketing fejlődése az online térben_Farkas Réka_LLLC9M.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
FarkasRéka_BGE_kulsőbírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (238kB) |
![]() |
PDF
Farkas Réka_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (206kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatommal a célom az volt, hogy megismerjem az online magazinok kialakulását, a marketing, a reklámpszichológia és a fogyasztói magatartás vonalán elindulva egy fókuszcsoportos interjú kiegészítésével. Dolgozatom elején a szakirodalmi feldolgozásnál a tágabb témákról, mint a marketing, digitális marketing haladtam egyre inkább a specifikusabb irányok felé, mint a magazinok, online magazinok. Főbb témaköreim voltak a digitális marketing kialakulása és ennek a különböző részei, mint a blogok, a közösségi média. Ezek után áttértem az online magazinok kialakulására és annak történeti áttekintésére. Majd az ezekben rejlő kihívásokra, illetve a jövőre tekintve dolgozatom végén ejtettem pár szót a Mesterséges Intelligenciáról is, ugyanis napjainkban elég nagy szerepe van és ez a jövőben egyre inkább nőni fog véleményem szerint, mind az újságírást mind más területeket érintve. A szakirodalmi feldolgozásomban szekunder kutatásként hoztam egy korábbi 2023-as olvasottsági kutatást melyet az NMHH közölt 2024-ben, itt kiderült, hogy a webes látogatottságok évről évre egyre magasabbak, mint a sajtótermékek olvasottsága. Kutatások még jósolnak jövőt a nyomtatott magazinoknak, de már a legtöbbjük digitális formában is elérhető és egyre inkább ebbe az irányba fognak mozdulni. A primer kutatásom, a korábbiakban említett fókuszcsoportos interjúk voltak, ugyanis úgy véltem ezzel a formával jobban a kérdések mögé tudok látni, mint egy internetes kérdőívvel. Így egy sokkal szélesebb képet kaphattam a fogyasztási szokásokról. A három csoportos interjú hasznos válaszokkal és ötletekkel segítette kutatási kérdéseim megválaszolását, melyet a konklúzió részben bővebben kifejtettem.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | e-marketing - elektronikus marketing, fejlődés, innováció, internetmarketing, sajtó, újságírás |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:25 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:25 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |