A mesterséges intelligencia megjelenése az online kommunikációban

Bálint Krisztián (2024) A mesterséges intelligencia megjelenése az online kommunikációban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_B.K.pdf] PDF
Szakdolgozat_B.K.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bálint Krisztián.pdf] PDF
Bálint Krisztián.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (99kB)
[thumbnail of Bálint Krisztián_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Bálint Krisztián_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (208kB)

Absztrakt (kivonat)

A Budapesti Gazdasági Egyetem Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Karán készült szakdolgozatomban a mesterséges intelligencia (MI) online kommunikációban való megjelenését vizsgáltam. Dr. Papp Vanda konzulens irányításával készítettem el a dolgozatot. A bevezető részben bemutattam, hogy a mesterséges intelligencia milyen mértékben van jelen mindennapjainkban, például az online vásárlások ajánlórendszereiben, az egészségügyi diagnosztikai eszközökben, az önvezető autókban, valamint a social media platformokon és keresőmotorokban. A mesterséges intelligencia fejlődése jelentős hatással van a társadalomra és a vállalkozásokra, különösen az automatizáció és az adatelemzés terén. Részletesen tárgyaltam a mesterséges intelligencia történetét, amely az emberiség régi vágyával kezdődött, hogy olyan gépeket hozzon létre, amelyek képesek gondolkodni és tanulni. A mesterséges intelligencia fogalma az ősi mitológiában és irodalomban is megjelenik. Az 1956-os Dartmouth-i konferencia kulcsfontosságú esemény volt az MI kutatásának területén, ahol a kor legokosabb elméi gyűltek össze azzal a közös céllal, hogy olyan gépeket építsenek, amelyek úgy gondolkodnak és tanulnak, mint az emberek. Bemutattam a mesterséges intelligencia fejlődésének főbb állomásait és technológiai áttöréseit. A mesterséges intelligencia napjainkban számos formában jelenik meg, mint például a Duplex, ChatGPT 2.0, DALL-E 2, ChatGPT-3 és ChatGPT-4. Ezek az eszközök különböző területeken nyújtanak segítséget, például az ügyfélszolgálati rendszerekben, ahol az MI-alapú chatbotok azonnal válaszolnak a gyakori kérdésekre, vagy az adatfeldolgozó rendszerekben, amelyek segítenek a vállalkozásoknak azonosítani a piaci trendeket és fogyasztói igényeket. A mesterséges intelligencia a döntéshozatalban is egyre fontosabb szerepet játszik, különösen a prediktív elemzések révén, amelyek lehetővé teszik a trendek és problémák előrejelzését. Kitértem a mesterséges intelligencia online marketing kommunikációban betöltött szerepére is. Az MI jelentős mértékben hozzájárul az online marketing fejlődéséhez, például az AI influencerek és mesterséges intelligencia által létrehozott termékek révén. Az MI alkalmazása azonban nem mentes a kihívásoktól és negatív hatásoktól sem. A deepfake technológia például komoly etikai és jogi kérdéseket vet fel, különösen a szerzőség és az adatbiztonság területén. Részletesen elemeztem a deepfake működését és jogi oldalát, valamint a mesterséges intelligencia egyéb hátrányait. A kutatás során primer kutatást is végeztem, amely kérdőíves felmérések és mélyinterjúk segítségével vizsgálta az emberek mesterséges intelligenciával kapcsolatos ismereteit és tapasztalatait. A kutatás célja az volt, hogy kiderítsem, mennyire ismerik az emberek az MI adta lehetőségeket, mire használják leggyakrabban, és milyen negatív hatásokat tapasztalnak. Különös figyelmet fordítottam az idősebb korosztályra, hogy megvizsgáljam, mennyire tudatosak a mesterséges intelligenciával kapcsolatban.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: e-marketing - elektronikus marketing, kommunikáció, közösségi média, marketing, mesterséges intelligencia
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:25
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet