Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft. értékesítési csatornájának elemzése

Jaross Marcell (2024) Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft. értékesítési csatornájának elemzése. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Jaross_Marcell_projektmunka.pdf] PDF
Jaross_Marcell_projektmunka.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (660kB)
[thumbnail of Jaross Marcell KM FOSZK bírálati lap.pdf] PDF
Jaross Marcell KM FOSZK bírálati lap.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (238kB)

Absztrakt (kivonat)

A Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft. a Bonafarm Csoport tagjaként a régió egyik legnagyobb vertikálisan integrált élelmiszergazdasági vállalata. Küldetése, hogy fenntartható módon, gazdaságosan állítson elő egészséges élelmiszereket, miközben a Bábolna Brand minőségét és megbízhatóságát erősíti. A vállalat kiemelt figyelmet fordít a környezeti hatások minimalizálására, például a karbonlábnyom csökkentésére. Az értékteremtés folyamatos növelése érdekében a cég célja, hogy megfeleljen a megváltozott vevői igényeknek, és környezettudatos termelésével hozzájáruljon a fenntarthatóbb világ eléréséhez.A vállalat értékesítési stratégiája a 7P marketingmix alapelveit követi, amely biztosítja a megfelelő termék, idő, vevő, hely, mennyiség, minőség és ár biztosítását. Az értékesítési piac összetettségét figyelembe véve, szegmens specifikus stratégiát alkalmaznak, különösen a prémium termékkategóriák, mint a premixek és koncentrátumok piaci jelenlétének erősítésére. A 2024-es év stratégiai céljai között szerepel a piacvezető pozíció fenntartása, a fenntarthatósági célok elérése, valamint a gyártói brand erősítése mind partneri, mind fogyasztói oldalon. Emellett fontos prioritás a szakmai tudás megosztása és mentorképzési programok indítása is.A Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft. sikeres működéséhez elengedhetetlen a makro- és mikrokörnyezeti tényezők folyamatos elemzése. A STEEP elemzés segíti a vállalatot a társadalmi, technológiai, gazdasági, környezeti és politikai hatások megértésében. A társadalmi környezetben a takarmányipar szembesül a munkavállalók elöregedésével és a fiatal utánpótlás hiányosságaival, de a mezőgazdasági szakképzés és gyakornoki programok elősegíthetik a generációváltást. A technológiai környezetben a precíziós mezőgazdaság és az automatizált rendszerek térnyerése növeli a termelés hatékonyságát, míg a vállalat a fejlesztéseit a modern elvárásoknak megfelelően végez.A termelési költségek ingadozása és a piaci túlkínálat miatt kulcsfontosságú a beszerzési politika hatékony kezelése. A környezeti hatások, mint az extrém időjárás, a minőségi alapanyagok elérhetőségét befolyásolják, így a vállalat az alternatív alapanyagok, például rovarfehérje bevezetésére összpontosít. Politikai és jogi szempontból az EU és hazai előírások, mint a takarmánybiztonság és az állatjólét, szigorú szabályozásokat diktálnak, melyeket a vállalat minden szinten betart. A környezetvédelmi és agrárpolitikai döntések befolyásolják a cég működését, különösen az EU támogatások révén.A Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft. SWOT analízise szerint a vállalat erősségei közé tartozik a több évtizedes tapasztalat és a vertikális integráció, amely piaci stabilitást biztosít. Az értékesítési csatornák kulcsfontosságúak a termékek és szolgáltatások sikeres eljuttatásában a fogyasztókhoz. Az értékesítési csatornák funkciói közé tartoznak a tranzakciós, logisztikai és áruforgalmat segítő feladatok, amelyek a termék fizikai mozgatásától kezdve a pénzügyi és információs áramlásig terjednek. A vállalatok értékesítési stratégiája meghatározza a piacon való jelenlétüket és az értékesítési csatornák tervezését, amelyek biztosítják a sikeres piaci pozicionálást és a versenyképességet. A Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft. példáján keresztül az értékesítési csatornák széles skáláját alkalmazzák, figyelembe véve a piaci igényeket és a vállalat sajátos értékesítési modelljét.A mélyinterjúk során a Bonafarm-Bábolna Takarmány értékesítési csatornáira vonatkozóan a cég vezetői részletes információkat osztottak meg, amelyek segítenek jobban megérteni a vállalat működését és piaci helyzetét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 7P modell, cégelemzés, értékesítési csatorna, makro környezet, takarmányok
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:25
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet