Mesterséges intelligencia használata a vendégelégedettség mérésében és a panaszkezelésben a szállodaiparban

Markóczi Dóra (2024) Mesterséges intelligencia használata a vendégelégedettség mérésében és a panaszkezelésben a szállodaiparban. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Mesterséges intelligencia használata a vendégelégedettség mérésében és a panaszkezelésben a szállodaiparban.pdf] PDF
Mesterséges intelligencia használata a vendégelégedettség mérésében és a panaszkezelésben a szállodaiparban.pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. November 27..

Download (1MB)
[thumbnail of Titkosítási kérelem.pdf] PDF
Titkosítási kérelem.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (298kB)
[thumbnail of Markóczi Dóra Szakdolgozat értékelő Bsc.pdf] PDF
Markóczi Dóra Szakdolgozat értékelő Bsc.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (155kB)
[thumbnail of Markóczi Dóra_konzulens_Bártfai Endre.pdf] PDF
Markóczi Dóra_konzulens_Bártfai Endre.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (146kB)

Absztrakt (kivonat)

A mesterséges intelligencia (AI) technológiák egyre nagyobb teret hódítanak a szállodaiparban, alapvetően átalakítva a vendégélményt és a működési folyamatokat. Ez a dolgozat azt vizsgálja, hogyan használhatók az AI-alapú rendszerek a szállodák hatékonyságának növelésére, a szolgáltatások személyre szabására és a vendégelégedettség javítására. A kutatás rámutat az AI alkalmazásának előnyeire, például az automatizált ügyfélkezelésre, az adat vezérelt döntéshozatalra, valamint az egyedi igények előrejelzésére. Emellett foglalkozik az AI használatával kapcsolatos kihívásokkal, mint az empátia hiánya, az etikai kérdések és az adatvédelem szigorú követelményei. Az eredmények alapján a dolgozat hibrid megközelítést javasol, amely ötvözi az AI rendszerek hatékonyságát az emberi tényező személyességével, hozzájárulva ezzel a versenyképesség növeléséhez és a vendégek hosszú távú bizalmának elnyeréséhez.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-vendéglátás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Front Office, mesterséges intelligencia, panaszkezelés, szállodaipar, vendégelégedettség
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:25
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet