Popovics Ádám Bence (2024) Az online kereskedelem alakulása, trendjei és sikertényezői. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Popovics Ádám SZAKDOLGOZAT JPYR72.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
Popovics_Adam_BA_KM_magyar_biralati_lap_BELSO_Bekesi_Gabor.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (210kB) |
![]() |
PDF
Popovics_Adam_BA_KM_magyar_biralati_lap_KULSO_Sarosi_Ferenc.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (222kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom során az online kereskedelem alakulását, sikertényezőit és annak trendjeit fogom kifejteni. A digitalizáció előrehaladtával az online eszközök térnyerése meghatározó szerepet töltött be számos területen köztük a kereskedelemben is. A távoli vásárlás kezdődött a telefonos rendeléssel, ami a házhozszállítás szolgáltatással való társulásával lehetővé tette az otthonról történő vásárlást, viszont ebben az esetben a tranzakció még nem online úton volt lebonyolítva. A technológia további fejlődésével a vásárlási lehetőségek szélesedtek és több úton is próbálták a platformokat minél felhasználó barátibbá alakítani. Ezeket a változtatásokat a vásárlói igények felmérésével lehet leghatékonyabban végrehajtani, amik során a trendek meghatározása egy elengedhetetlen folyamat. A trendek vizsgálatával tudjuk felmérni, hogy egy webshop mely területei nem felelnek meg a vásárlói igényeknek, így azokon változtatva tudunk hatékony elérés növekedést realizálni. Szeretném megvizsgálni az online kereskedelem történelmi útját a trendeket illetően. Függetlenül attól, hogy egy fiatal jelenségről beszélünk az online kereskedelem alatt, mégis számos trend figyelhető meg benne köszönhetően a felgyorsult világ hirtelen igényváltozásainak. Így felvázolnám a fejlődés különböző szakaszait, azoknak jellemzőit és a piaci igényeket, amiket kielégített.Az online vásárlás fellendítését nagyban elősegítette a COVID-19 járvány, ugyanis abban az időszakban nem volt lehetőség fizikálisan látogatni a boltokat, az élelmiszer kivételével szinte minden cikket csakis online úton lehetett beszerezni. Szakdolgozatom során szeretném bemutatni kiemelt figyelemmel az eMAG munkásságát, fejlődését és sikerességét.Az eMAG történetének elemzésével szeretném bemutatni, hogy egy sikeres online kereskedő platform milyen lépéseken ment keresztül ahhoz, hogy hatékony térnyerést tudjon elérni. Kiemelt figyelmet szeretnék majd fordítani arra a stratégiára, amit az eMAG a COVID-19 járvány alatt alkalmazott. Dolgozatom során elemezni szeretném az eMAG fejlődésének szakaszait, bizonyos esetekben véleményt nyilvánítani, hogy miben kellett volna másként dönteni, továbbá szeretnék javaslatokat is benyújtani a jövőre való stratégiaalkotás megsegítésére.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Kereskedelem Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | elektronikus kereskedelem - online kereskedelem, elektronikus üzleti stratégia, internet története, online marketing, weboldal |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:25 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:25 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |