Cyberbullying - okok és prevenció, Módszertani stratégiák a kortárs bántalmazás kezeléséhez

Polónyi-Némedi Andrea Zsuzsanna (2024) Cyberbullying - okok és prevenció, Módszertani stratégiák a kortárs bántalmazás kezeléséhez. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of P2H9L6_Polónyi-Némedi_Andrea_Szakdolgozat.pdf] PDF
P2H9L6_Polónyi-Némedi_Andrea_Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Polónyi-Némedi Andrea - Farkas.pdf] PDF
Polónyi-Némedi Andrea - Farkas.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (340kB)
[thumbnail of Polónyi-Némedi_Andrea_külső_bírálat.pdf] PDF
Polónyi-Némedi_Andrea_külső_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (337kB)

Absztrakt (kivonat)

Osztályfőnöki minőségemben, a közösség formálásának cseppet sem könnyű útja során, a világhálóval kapcsolatos problémák halmazával találkozom. Az utóbbi évtizedekben végbemenő technológiai fejlődés főként a fiatalok életében generált gyökeres változást. Ezzel egyidejűleg azonban, a technológia erőszakos cselekményekre történő alkalmazásával, a diákok közötti, kicsit sem pozitív, újszerű kapcsolatát indította el.Szakdolgozatomban az iskolai zaklatás mindennapos jelenségének egy sajátságos típusát, annak intézményen belüli és kívüli megjelenését, és intervencióit vizsgálom. Célom az ismeretek bővítéséhez való hozzájárulás, a beavatkozási lehetőségek kutatása mellett annak bebizonyítása, hogy a felvilágosító munka, azaz a prevenció hatására a zaklatások száma csökkenhet, mindemellett megtaníthat egy érdemi reagálásra, valamint arra is, hogy merjenek tanulóink segítséget kérni kritikus helyzetekben. Kutatási kérdéseimből eredő hipotézisem, hogy a kortárs bántalmazás visszaszorításának eredményes pillére lehet a diákok többoldalú tudatosságának az erősítése, mert az önismeret és önbizalom fejlesztése, valamint a különböző megküzdési stratégiák elsajátítása jelentős mértékben támogatja az iskolai bullying-ellenes politika eredményességét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Vendéglátás Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Tanári

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: cyberbullying, csoportkohézió, iskolai bántalmazás, módszertani stratégiák, Prevenció, zaklatás
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:25
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet