The effectiveness of marketing communication of Hungarian NGOs supporting children during the 1% fundraising campaign

Sczigel Nikolett Míra (2024) The effectiveness of marketing communication of Hungarian NGOs supporting children during the 1% fundraising campaign. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of The effectiveness of marketing communication of Hungarian NGOs supporting children during the 1% fundraising campaign.pdf] PDF
The effectiveness of marketing communication of Hungarian NGOs supporting children during the 1% fundraising campaign.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of BA KM angol bírálati lap BELSŐ-Sczigel Nikolett Míra_Sarkadi_Katalin.pdf] PDF
BA KM angol bírálati lap BELSŐ-Sczigel Nikolett Míra_Sarkadi_Katalin.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (187kB)
[thumbnail of Nikolett_Sczigel_angol_bírálat.pdf] PDF
Nikolett_Sczigel_angol_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (211kB)

Absztrakt (kivonat)

The effectiveness of marketing communication of Hungarian child protection NGOs is key to raising 1% of the tax. The aim of the research was to explore the factors influencing the donation decisions of young people (18-25 years old) and to analyse the communication strategies on online platforms. The results show that lack of information and mistrust are significant barriers to increasing the willingness to donate among young people. Personal stories, visual content (especially videos) and transparent communication are effective in strengthening emotional attachment and engagement. Instagram and TikTok as visual platforms play a key role in reaching young people, while Facebook can reach a wider audience. The research provides practical recommendations for NGOs to use modern and emotive communication tools to increase their social impact and reach younger generations in the long term.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: child protection, marketing communication, NGOs, Social media, taxpayers
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:25
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet