Influenszer marketing a divatiparban Magyarországon

Kocsis Gerda (2024) Influenszer marketing a divatiparban Magyarországon. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_kocsisgerda.pdf] PDF
Szakdolgozat_kocsisgerda.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szakdolgozat_kocsisgerda.pdf] PDF
Szakdolgozat_kocsisgerda.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Kocsis Gerda_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf] PDF
Kocsis Gerda_BA KM magyar bírálati lap BELSŐ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (207kB)
[thumbnail of Kocsis Gerda_bírálati lap_VI.pdf] PDF
Kocsis Gerda_bírálati lap_VI.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (209kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban arra törekedtem, hogy bemutassam az influenszer marketing szerepét és hatását a magyar divatiparban. Fontosnak tartottam megérteni, hogyan alakítják a véleményvezérek a fogyasztók vásárlási szokásait, és milyen mértékben támaszkodnak a követők az általuk ajánlott termékekre. Kutatásom során igyekeztem átfogó képet adni arról, mely közösségi média platformok voltak a legmeghatározóbbak, és hogyan befolyásolták a tartalomgyártók a követőik attitűdjét. Kiemelt figyelmet fordítottam arra, hogy feltérképezzem a magyar divatinfluenszerek hitelességét és megbízhatóságát. Fontosnak tartottam, hogy kiderüljön, a követők mennyire érzik úgy, hogy ezek az influenszerek valóban autentikus tartalmakat készítenek, vagy inkább üzleti szempontok vezérlik őket. Mivel személyesen is érdekelt a téma, izgalmas volt számomra megvizsgálni a divatipar és a digitális marketing kapcsolatát, amely napjaink fogyasztói viselkedésére is jelentős hatással van. Eredményeim alapján javaslatokat fogalmaztam meg a divatmárkák számára arra vonatkozóan, hogyan tudják hatékonyabban kihasználni az influenszer marketingben rejlő lehetőségeket, miközben figyelnek a hitelesség és az átláthatóság megőrzésére. Úgy találtam, hogy a véleményvezérek szerepe az etikus divat és a fenntarthatóság népszerűsítésében is kulcsfontosságú lehet, ezért ennek a témának is kiemelt figyelmet szenteltem.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Kereskedelem Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: direkt marketing, integrált marketing, marketing, marketingkutatás, online marketing
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:25
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet