Egy induló olasz jellegű bisztró piaci lehetőségeinek elemző vizsgálata

Horváth Zoltán (2024) Egy induló olasz jellegű bisztró piaci lehetőségeinek elemző vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.

[thumbnail of végleges_Horváth Zoltán_szakdolgozat_2.pdf] PDF
végleges_Horváth Zoltán_szakdolgozat_2.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelő Horváth Zoltán V4UU9F.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelő Horváth Zoltán V4UU9F.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (4MB)
[thumbnail of Horváth Zoltán szakdolgozatbírálat 2025 1 6 pdf.pdf] PDF
Horváth Zoltán szakdolgozatbírálat 2025 1 6 pdf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (235kB)

Absztrakt (kivonat)

Témaválasztásomból kiindulva szakdolgozatomban annak a kérdéskörnek az elemző vizsgálatára vállalkozom, hogy vajon egy újonnan induló étterem megvalósítása során milyen szempontokat kell figyelembe venni a vállalkozónak. Bár vizsgálódásom elsősorban marketing és fogyasztói magatartástudomány szemszögéből igyekszem megtenni, azonban nem érezném teljesnek a téma vizsgálatát, ha nem tennék kitekintést a jogi-, egészségbiztonsági-, minőségirányítási-, és fogyasztóvédelmi aspektusainak irányába is. Az aktuális éttermi fogyasztói szokások mellett kitekintést teszek az olasz konyha jellemzőinek és az olasz ízvilág kedveltségének irányába is. teszem ezt azért, mivel az általam megálmodott étterem elsődlegesen egy olaszos tematikára épülne. Fontosnak gondolom ugyanakkor azt is, hogy a témaválasztásomból releváns szekunder kutatási eredmények mellett saját kutatást is elvégezzek. A szekunder szakirodalmi források megállapításai alapján az világossá vált, hogy különösen napjainkban az éttermi szolgáltatásnyújtás során szinte minden megválaszolandó kérdés esetében megjelennek a pénzügyi szempontok, vagyis egyszerűbben fogalmazva az „ár” kérdése. Az ár értelmezhető a kiadási oldalon megjelenő költségként, ugyanakkor a bevételi oldalon megjelenő bevételként is. Az eladott áru beszerzési ára és az értékesítésből származó bevétel közötti árrés alapján lehet előre jelezni a várható haszon mértékét is. A szakdolgozat primer kutatása hasonló eredményre jutott, mint a szekunder szakirodalmi megállapítások, vagyis még 2024 végén is igénylik az emberek az éttermek szolgáltatásait, és szeretnek is étterembe járni. Hiába emelkedtek az átlagos infláció feletti mértékben hazánkban az élelmiszerek árai, az élelmiszerre fordított kiadások volumenében még enyhe növekedés is bekövetkezett. Éppen ezért az éttermekben történő fogyasztásra egy átlagos hazai fogyasztó nem luxusjellegű kiadásként tekint, így arról történő lemondás lehetőségét egyelőre még nem mérlegelik a hazai magyar vásárlók.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar

Tanszék

Turizmus Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Turizmus-menedzsment

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, ármarketing, célpiac, étterem, szolgáltatásminőség
SWORD Depositor: User Archive
Felhasználói azonosító szám (ID): User Archive
Rekord készítés dátuma: 2025. Már. 25. 11:25
Utolsó módosítás: 2025. Már. 25. 11:25

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet