Horváth Zoltán (2024) Egy induló olasz jellegű bisztró piaci lehetőségeinek elemző vizsgálata. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
végleges_Horváth Zoltán_szakdolgozat_2.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
![]() |
PDF
Szakdolgozat értékelő Horváth Zoltán V4UU9F.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (4MB) |
![]() |
PDF
Horváth Zoltán szakdolgozatbírálat 2025 1 6 pdf.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (235kB) |
Absztrakt (kivonat)
Témaválasztásomból kiindulva szakdolgozatomban annak a kérdéskörnek az elemző vizsgálatára vállalkozom, hogy vajon egy újonnan induló étterem megvalósítása során milyen szempontokat kell figyelembe venni a vállalkozónak. Bár vizsgálódásom elsősorban marketing és fogyasztói magatartástudomány szemszögéből igyekszem megtenni, azonban nem érezném teljesnek a téma vizsgálatát, ha nem tennék kitekintést a jogi-, egészségbiztonsági-, minőségirányítási-, és fogyasztóvédelmi aspektusainak irányába is. Az aktuális éttermi fogyasztói szokások mellett kitekintést teszek az olasz konyha jellemzőinek és az olasz ízvilág kedveltségének irányába is. teszem ezt azért, mivel az általam megálmodott étterem elsődlegesen egy olaszos tematikára épülne. Fontosnak gondolom ugyanakkor azt is, hogy a témaválasztásomból releváns szekunder kutatási eredmények mellett saját kutatást is elvégezzek. A szekunder szakirodalmi források megállapításai alapján az világossá vált, hogy különösen napjainkban az éttermi szolgáltatásnyújtás során szinte minden megválaszolandó kérdés esetében megjelennek a pénzügyi szempontok, vagyis egyszerűbben fogalmazva az „ár” kérdése. Az ár értelmezhető a kiadási oldalon megjelenő költségként, ugyanakkor a bevételi oldalon megjelenő bevételként is. Az eladott áru beszerzési ára és az értékesítésből származó bevétel közötti árrés alapján lehet előre jelezni a várható haszon mértékét is. A szakdolgozat primer kutatása hasonló eredményre jutott, mint a szekunder szakirodalmi megállapítások, vagyis még 2024 végén is igénylik az emberek az éttermek szolgáltatásait, és szeretnek is étterembe járni. Hiába emelkedtek az átlagos infláció feletti mértékben hazánkban az élelmiszerek árai, az élelmiszerre fordított kiadások volumenében még enyhe növekedés is bekövetkezett. Éppen ezért az éttermekben történő fogyasztásra egy átlagos hazai fogyasztó nem luxusjellegű kiadásként tekint, így arról történő lemondás lehetőségét egyelőre még nem mérlegelik a hazai magyar vásárlók.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Turizmus Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, ármarketing, célpiac, étterem, szolgáltatásminőség |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:25 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:25 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |