Sárközy Cecilia (2024) A roma gyerekek oktatási helyzete. Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar.
![]() |
PDF
Sárközy_Cecília_Roma gyerekek oktatási helyzete.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
![]() |
PDF
Közgazdásztanár MA bírálati lap - Sárközy Cecilia.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (301kB) |
![]() |
PDF
Sárközy_Cecília_külső_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (339kB) |
Absztrakt (kivonat)
Összességében számos roma gyerek tanul Magyarországon, ezáltal az oktatási kérdésükkel is foglalkozni kell. Véleményem szerint a roma gyerekek tanulási problémái általános iskolában kezdődnek. Fókuszt kell helyezni arra, hogy megtanítsák a tanulókat tanulni. A másik nagyon fontos tény, ami számtalanszor előkerült a kutatás során az a családi háttér. Roma és roma között nagy különbség van. A legfontosabb, hogy a gyerekek azt a példát követik a legtöbb esetben, amit a szüleitől láttak. Ennek okán fogva, ha egy tradicionális roma családot veszünk alapul, legyen az szegény vagy gazdag, a tanulmányokkal szemben mindig fontosabb szerepet fog játszani a családalapítás kérdése. Ezekben a családokban nem lesz fontos a tanulás, hiszen a roma lányok célja az életben, hogy szeretetben felneveljék gyerekeiket, anyagi téren pedig a férjükre hagyatkoznak. A nem tradicionális családokban is előfordul az iskola elhagyás, sajnos köztudott, hogy a cigányok sok esetben hagyatkoznak az állam által nyújtott segítségekre. A roma nép lusta. Hiányzik belőlük a szorgalom és a kitartás.Úgy vélem, az oktatás során minden lehetőségük megvan arra, hogy felzárkózzanak még abban az esetben is, ha nem megfelelő háttérrel vagy szókinccsel, vagy alapokkal indulnak. A tanárok különböző képzésekre járnak, hogy megfelelő módon tudják kezelni a hátrányos helyzetű gyerekeket. Korrepetálásokat, felkészítőket, fakultációkat tartanak a pedagógusok felzárkóztatás céljából. A vendéglátást tekintve a tanulók nagyon hamar gyakorlati helyre kerülnek, melynek során anyagi forráshoz jutnak, ennek következtében a hátrányos helyzet is mérséklődik. A kitartás a szorgalom a legfontosabb roma gyerekek tanulmányai során.Feltártam annak a lehetőségét is, ha a diák gyengébb képességű és nem tud egy fennmaradni egy átlagos középiskolai képzésben. A lehetőség adott, hogy a dobbantó programot igénybe vegye, ami egy részszakmát biztosít számára, így viszonylag elég korán el tud helyezkedni dolgozni. Az Orientációs program is él, ahol egy 0. osztályban felkészülhet a szakképzésre, vagy ezután még mindig választja a Dobbantó programot.Nem utolsó sorban vizsgáltam az autentikus iskolát is, ahol minden lehetőség nyitott arra, hogy megfelelő minőségű oktatásban vegyenek részt a roma gyerekek. A nemzetiségi iskolában a tanárok fókuszt helyeznek a tehetséggondozásra, felkészítésre, felzárkóztatásra, valamint mivel befogadó iskolaként is funkcionál, mindenki számára elérhető, aki fejlődni, tanulni szeretne.Összességében meglátásom és tapasztalataim alapján a siker kulcsa a belső motiváció, az elkötelezettség, az igyekezet és a szorgalom. Minden diáknak és szülőnek fel kell mérnie, hogy milyen lehetőségekkel, képességekkel és készségekkel rendelkezik a gyerek és ehhez mérten a maximumot kihozni a tanulmányi eredményekből, a pedagógusok támogatásával együttműködve.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Kereskedelmi, Vendéglátóipari és Idegenforgalmi Kar
Tanszék
Pedagógia Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, cigányság, oktatás, szociálpedagógia, szokások |
SWORD Depositor: | User Archive |
Felhasználói azonosító szám (ID): | User Archive |
Rekord készítés dátuma: | 2025. Már. 25. 11:25 |
Utolsó módosítás: | 2025. Már. 25. 11:25 |
Actions (login required)
![]() |
Tétel nézet |